Niseaza-te!

by BloggerIn on July 16, 2011

Niseaza-te!

Despre generalisti si alti demoni

Sa spunem ca esti un mecanic auto foarte bun: schimbi rotile ca nimeni altul, asamblezi motoarele cu o viteza invidiata pana si de seful tau, tunezi orice tip de masina, oamenii te suna pentru sfaturi atunci cand sunt plecati din oras! Totul se invarte in jurul tau! Ce mai, esti miezul! :)

Pe bune acum, nu exista asa ceva! Nu exista cel mai bun mecanic auto din Romania! Daca esti un mecanic auto, ar trebui sa incerci sa devii cel mai bun in suspensii, emisii sau diagnostic, de exemplu.

De ce credeti ca medicii sunt impartiti pe specialitati, iar multi dintre ei sunt supraspecializati pe ceva anume? Cate genii universale am avut? Sau de ce nu exista termenul de expert generalist? Asteptarile noastre trebuie sa fie rezonabile! Trebuie sa ne dorim a fi nr. 1 pe felia noastra! [da, asta numesc eu asteptare rezonabila :D ]

Acelasi lucru este valabil si pentru bloguri. Bineinteles, exista bloguri generaliste si unele chiar au succes. Unele au succes pentru ca sunt fie vazute sau folosite ca portaluri – gasesti de toate acolo: timpul probabil, convertor valutar, tot felul de widget-uri, iar altele pentru persoana care se afla in spatele lor. La o analiza mai atenta, veti observa ca blogerii generalisti sunt totusi axati pe cateva domenii, scriind din cand in cand si despre subiectele fierbinti in momentul respectiv – sa luam de exemplu BAC-ul de anul acesta, ocazie cu care foarte multi bloggeri – generalisti sau nisati – au scris despre subiect.

De ce sa te nisezi

Decat sa fii omul care scrie bine despre orice, mai bine sa fii [introdu numele tau aici] care scrie despre [introdu domeniul pe care te-ai nisat]. Aceasta este ideea de la care trebuie sa pornesti: oamenii trebuie sa te asocieze pe tine cu domeniul tau de expertiza! Pe nisa pe care ti-o vei alege nu va fi foarte important talentul scriitoricesc. Bineinteles, daca acesta exista, cu atat mai bine. Vei putea insa suplini lipsa talentului cu constanta si implicare.

Ce faci dupa nisare

Citesti, scrii si publici! Sa spunem ca ti-ai ales deja nisa si numele domeniului. Timp nu vei avea pentru a publica zilnic. Acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa lucrezi zilnic pentru blog:

  • iti poti lasa cateva articole in draft si le editezi cand iti vin noi idei
  • trimiti mailuri celor cunoscuti din nisa ta in care ii rogi sa raspunda la un interviu
  • filmezi tutoriale video
  • citesti carti din domeniul tau si le recomanzi
  • vii la intalnirile blogerilor care scriu pe aceeasi nisaurmaresti industria

Am observat ca pe net si la evenimente se dau sfaturi despre cum sa incepi in blog de nisa, iar cel mai important este acesta: introdu cuvinte cheie in Google Insights si vezi care sunt trendurile. Ei bine, asta e valabil pentru cei care vor sa faca bani imediat din blog. Si am vazut ca sunt destui. Asa ceva este insa o utopie. Bineinteles, daca ai ambitie in acest sens, se poate face, insa home page-ul tau va arata ca o vitrina plina de reclame sau ca un tricou de motociclist/pilot de F1. Atat timp cat nu spui o poveste, nimeni nu va da click pe reclamele din blogul tau! Daca dragoste (de blogging) nu e, nici cititori implicati nu exista!

Cred ca blogerii romani ar trebui sa renunte in prima instanta la gandul de a face bani din blog si ar trebui sa se concentreze pe crearea de continut pentru nisa pe care si-au ales-o si sa interactioneze online si offline cu cei asemenea lor si cu factorii de decizie din domeniul respectiv.

Vi-zi-bi-li-ta-te

Daca ai un blog in care scrii despre vinuri, trebuie sa te faci cunoscut atat printre proprietarii de crame, magazinele de specialitate si chiar…producatorii de dop de pluta! Ca sa-ti urmaresti si “concurenta” cred ca Google Reader e cel mai bun instrument acum. Iti poti pune siturile/blogurile pe care le urmaresti pe categorii diferite si le poti urmari mult mai eficient. Aceasta cautare ar trebui sa incepa dinainte de cumpararea domeniului de internet, chiar recomand ca inainte de lansarea blogului sa ai deja cateva articole scrise – eu le salvam in mail, in mesaje nefinalizate. In momentul in care blogul este lansat, trebuie sa ai deja create conturi pe retelele de socializare: Twitter, Facebook, Youtube, LinkedIn. In acest fel, se creaza un buzz initial de care ai mare nevoie. Mai greu e cu pastrarea lui!

Care e parerea vostra despre blogurile nisate? Sunteti generalisti sau nisati? Daca sunteti nisati, vocea voastra e auzita in domeniul pe care sunteti prezenti?

Despre autor: Iulian Sirbu este un om care a vrut la un moment dat sa se priceapa la toate. Inca nu si-a revenit :) . Acum scrie despre calatorii, drumetii si expeditii pe trans-ferro.com.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 9 comments… read them below or add one }

Zina July 17, 2011 at 6:19 am

Bun articol, bravo ! Eu as zice ca sunt nisata cu tendinte generaliste, in sensul ca nu pot sa ma abtin sa nu scriu si despre alte cateva domenii preferate. Poate ar trebui sa le transform in bloguri separate, ce ziceti ? Dar nu pot sa tin atatea bloguri in spinare ! :D

Iulian Sirbu July 17, 2011 at 7:28 pm

Multumesc, Zina! :) Toti suntem asa, niste generalisti ca la un moment dat se vor nisa. Sau nu, depinde de fiecare! Am aruncat o privire peste blogul tau, ai cateva categorii ce nu prea au legatura cu tema principala a blogului, dar totusi nu fac nota discordanta. Continua sa faci ceea ce-ti place!

marinel July 17, 2011 at 9:13 pm

Bun articol, intr-adevar. Eu am un blog nisat pe consultanta ISO…sunt cateva vizite lunare in blog :) . Am pus si adsense, experimental, dar, inca fara rezultate.

shaman July 21, 2011 at 10:31 pm

Interesant articolul. Si eu am inceput sa scriu despte orice imi venea in minte, dar cu timpul m-am mai restrans. Inca nu stiu daca am o nisa. :) ) Important e ca am trafic ( 2500- 3500 unici pe zi) aproape toti organici.
Poti sa-mi spui o parere despre http://uzinadeganduri.ro?

Iulian Sirbu July 24, 2011 at 1:53 pm

@Marinel: multumesc! Succes cu blogul – tu nu ai nevoie de multi vizitatori, doar de cei care lucreaza in domeniul ISO sau vor sa obtina certificare ISO. Conecteaza-te cu industria!
P.S. Nu cred ca articolele fara continut, gen http://consultant-iso.ro/blog/2011/05/despre-planificare-si-forecast/ te vor ajuta prea mult. Si incearca sa atragi mai multi abonati prin RSS!

Iulian Sirbu July 24, 2011 at 3:51 pm

@Shaman: E foarte bine ca ai 2500-3500 unici pe zi. Daca vrei sa te nisezi, intreaba-ti cititorii ce ar vrea sa citeasca pe blogul tau. Blogul tau este foarte incarcat acum, de ex: footer-ul este plin, adsense, spatiul ocupat degeaba cu “bannerul tau aici”! Arata ca o sorcova! Just my 2c!

Marinel July 24, 2011 at 3:54 pm

Multumesc pentru mica analiza facuta blogului meu :) . Daca mai am ceva intrebari, te pot contacta (via mail sau…)?

Iulian Sirbu July 24, 2011 at 4:38 pm

@Marinel: de fapt, eu sunt nisat pe altceva – calatorii, drumetii, expeditii medicale – vezi http://trans-ferro.com/despre-blog/, dar pentru ca scriu pe bloguri de 3-4 ani, m-am gandit sa public si un guest post pe bloggerin.ro. Nu ma asteptam ca sfaturile mele sa fie primite asa bine! Desi nu este domeniul meu principal, daca mai ai intrebari, gasesti aici mailul meu [http://trans-ferro.com/despre-blog/contact/]

Calin November 4, 2011 at 12:45 pm

Probabil ca alegerea unei nise (buna) este cel mai bun sfat pe care il primi un blogger. Este intr-adevar din ce in ce mai dificil sa reusesti ca blogger generalist, dar pe de alta parte blogurile generale sunt cel mai usor de scris si romanul vrea, in general, bani multi si facuti rapid, eventual fara munca :)

Leave a Comment

Previous post:

Next post: