Lungimea titlului si a descrierii unei pagini in Google, Bing si Yahoo

by BloggerIn on May 25, 2011

Fie ca esti incepator in ale blogging-ul sau un veteran, e important sa stii cum apar paginile blogului tau in rezultatele cautarilor. Fiecare motor de cautare are propriile reguli de afisare a rezultatelor si, in functie, de ceea ce incercam sa targetam exista diferite abordari de optimizare.

Acest articol nu vorbeste despre optimizarea paginilor, ci prezinta doar numarul de caractere care se afiseaza pentru titlu si descrierea paginilor in Google, Bing si Yahoo. Aceasta informatie este importanta pentru ca daca depasim, de exemplu, lungimea titlului pentru un articol riscam ca acesta sa nu se afiseze integral, si deci, sa nu atraga cititori.

Lungimea titlului si a descrierii in Google

Google afiseaza 69 de caractere (se numara inclusiv spatiile) pentru titlul paginii si 156 de caractere (inclusiv spatiile) pentru descriere.

Multa vreme Google lua descrierea din tag-ul meta description, dar, de ceva vreme acest lucru nu mai este valabil. Textul care este afisat ca descriere a paginii este, de cele mai multe ori, selectat astfel incat sa cuprinda cuvantul sau cuvintele cheie cautate.

Lungimea titlului si a descrierii in Bing

Potrivit Bing Webmaster Blog, Bing afiseaza 65 de caractere (se numara inclusiv spatiile) pentru titlul paginii si 150 de caractere (inclusiv spatiile) pentru descriere.

Din cate am observat, Bing inca foloseste tag-ul description, dar, in unele cazuri mai adauga si text din pagina.

Lungimea titlului si a descrierii in Yahoo

Yahoo afiseaza 72 de caractere (se numara inclusiv spatiile) pentru titlul paginii si 161 de caractere (inclusiv spatiile) pentru descriere.

O scurta concluzie: desi Bing foloseste 65 de caractere, eu merg pe standardul Google si, in general, incerc sa ma incadrez in 69 de caractere. In ceea ce priveste descrierea, folosesc tag-ul description, dar ma concentrez mai mult pe incadrarea cuvintelor cheie in propozitii/fraze care sa atraga cititorul.

 

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 19 comments… read them below or add one }

Blog de poker May 25, 2011 at 4:12 pm

Desi poate este offtopic imi permit sa adresez aici urmatoarea intrebare:
In cazul in care modifici un articol deja publicat (modificarea titlului si chiar modificari substantiale de continut) exista posibilitatea sa apara probleme in pozitionare in cautari?
Nu ma refer in mod special la numarul de caractere.

Zina May 26, 2011 at 8:58 am

Totusi, eu am la blog pluginul WordPressSeo by Yoast, care imi limiteaza la minimum 40 s i maximum 70 de caractere titlul si maximum 139 descrierea…

BloggerIn May 26, 2011 at 10:50 am

@Zina – Eu folosesc All-In-One-Seo care merge pe standardul Google. Oricum e important sa nu fie mai mult de 70 de caractere pentru titlu.

BloggerIn May 26, 2011 at 11:00 am

@Blog de poker – Din cate am observat, modificarile de titlu si continut duc, pentru o perioada, la depunctarea paginii si coborarea in rezultate, uneori, duc chiar la delistare. Totusi, dupa o perioada, pagina este relistata si, in functie, de titlu si continut este repozitionata. Oricum, nu e bine ca schimbarile sa se faca mai des de cateva luni si e indicat sa nu fie substantiale (mai mari de 20-30%).

Blog de poker May 26, 2011 at 11:55 am

@BloggerIn Asta am observat si eu. Am modificat un articol esential de pe blog (am zis sa fie 100% optimizat seo) si de pe primele pozitii, nu il mai gasesc :) )

Cu toate acestea, esti sigur ca pagina este relistata, sau ar fi mai bine sa scriu un articol nou mai bine optimizat?

BloggerIn May 26, 2011 at 12:13 pm

@Blog de poker – 100% sigur nu pot sa fiu :) , dar cred ca pagina va fi repozitionata dupa un timp (pentru unele din paginile mele a durat 2-3 saptamani). Eu zic sa mai astepti si, eventual, sa targetezi alte cuvinte intre timp.

Joe May 26, 2011 at 3:40 pm

Sa inteleg ca sunt penalizari in pozitionarea in motoroale de cautare pentru titlurile mai lungi de 70 de caractere?

Blog de poker May 26, 2011 at 3:43 pm

@Joe: cred ca tine mai mult de user Experience decat de penalizare. Numarul de caractere in titlul articolului este sub forma de recomandare.
De altfel daca te uiti pe siteurile de stiri vei vedea ca sunt titluri enorme :)

Cu toate acestea banuiesc ca este mai bine sa folosesti recomandarea, e la fel ca atributul “title” de la linkuri :) )

BloggerIn May 26, 2011 at 3:51 pm

@Joe – Si eu cred la fel. Nu exista penalizare, dar e bine sa ne incadram in cele 69-70 de caractere. Ma intreb ce se intampla daca avem un cuvant cheie pe care il targetam si care incepe de la caracterul 65 si se termina la 75. Oare Google il ia in considerare sau nu? Cred mai degraba ca nu.

Zina May 28, 2011 at 6:17 am

Site-ul tau e o mina de aur ! Am mai aflat ceva. Nu e bine sa te intorci si sa modifici ca sa optimizezi dpdv SEO articolele scrise cu un timp in urma ?! Si de cate ori am facut asta !!!

BloggerIn May 28, 2011 at 7:05 am

@Zina – Nu am zis ca nu e bine, doar ca exista un risc. Si eu modific si optimizez articolele din urma, dar rezultatele se vad in 1-2 luni. Oricum nu e indicat sa modificam articolele vechi foarte des.

Blog de poker May 28, 2011 at 7:45 am

@Zina: m-am interesat si probleme apar cand modifici titlul din URL. Asta pentru ca wordpress trebuie sa faca un redirect si dureaza pana indexeaza pagina noua.

Si de aici se trag restul problemelor cu scazutul in cautari. In rest daca modifici continutul sa fie OK dpdv seo ma gandesc ca e ok.
Pe de alta parte cel mai bine este sa scrii articolul si sa fie deja bun.

razvan May 28, 2011 at 12:38 pm

daca vrei sa nu ajungi sa modifici un articol, is scrii dar nu il publici, il lasi in draft si il mai studiezi de cateva ori inainte de publicare. la tagul description, de exemplu tu pe Bloggerin.ro, pe prima pagina ai meta description identic cu title – te-am prins ca nu tiai optimizat home page :D . din punct de vedere user experience, in momentul in care ii afisezi un rezultat e mai ok sa ii arati fraza in care se regeaseste kewyword-ul cautat de el decat sa ii arati o descriere, care poate fi diferita total de continut. in momentul in care cauti o pagina iti va afisa descriere. cand cauti cuvinte cheie iti arata contextul in care se regasesc in pagina. am observat la tine, ca ai obiceiul ca la description text identic din continut. ori descrierea, dupa putinele mele cunostinte, trebuie sa reflecte pe scurt continutul paginii, cu cuvinte cheie pt seo dar in acelasi timp sa fie intuitic pentru user. uitate la descrierea afisata si la descriere/continut pe fiecare pagina indexata, e cautare fara cuvinte cheie
http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&biw=1280&bih=655&q=site%3Abloggerin.ro&aq=f&aqi=&aql=&oq=

razvan May 28, 2011 at 12:46 pm

scuze pentru typo’s, apropo daca pun robots.txt directiva de disalow pe un anumit director, in cat timp mi-l scoate din indexare google? am urcat niste teste pe un server, si din am uitat sa ii pun disalow si mi le-a indexat. acum vreau sa dispara, tocmai am pus disalow. oare cat o sa mai dureza? era un link de ping sa vina crawleru pe site, da nu il mai stiu. ma apuc de cauta.

Joe May 30, 2011 at 12:22 pm

@razvan Le poti scoate cu ajutorul Google Webmaser Tools. La mine in aproximativ 12 ore au disparut din rezultatele motorului de cautare.

BloggerIn May 30, 2011 at 1:37 pm

@razvan – Ai perfecta dreptate: in “description” trebuie folosite cuvinte cheie.

Din acest punct de vedere, BloggerIn.ro NU este un exemplu de optimizare pentru simplul motiv ca nu targetez cuvinte cheie. Exceptie fac doar cateva pagini pe care am experimentat diverse tehnici. De exemplu, am vrut sa vad in cat timp ajung pe primele pozitii in Google.ro dupa “promovare facebook”. In acest caz am optimizat o pagina, schimband inclusiv titlul si descrierea.

Dar, in general, paginile sunt neoptimizate. De ce? Din lipsa de timp si pentru ca scriu mai mult pentru comunitate si mai putin pentru motoarele de cautare.

Totusi, nu este un exemplu de urmat. Un blog care doreste sa faca performanta trebuie sa atraga trafic din toate sursele, prin optimizare permanenta. Pentru mine acest blog a fost si ramane un experiment.

razvan May 30, 2011 at 2:00 pm

@joe, da acum am dat in web master tools la remove url. i-am dat remove directory, si in robots.txt i-am pus dissalow. sper sa imi steraga tot ce o indexat din directorul ala, sa nu trebuiasca sa iau fiecare link la rand

@bloggerin – stiu despre experientele tale, pentru ca te urmaresc de multa vreme. sunt curios cand tragi linie la ultimele tehnici de monetizare cum o sa fie in comparatie cu anterioalele. sper in curand sa parasesc platforma gratuita pe care sunt acum, si sa ma mut pe domeniu propriu. tehnici de monetizare o sa vreau sa aplic, macar sa scot sa imi platesc hostingul anual :D .
de tag-ul meta canonical si utilizarea lui poate ar trebuie sa scrii un articol. :( din pacate nu le pot face pe toate, lucrez la alte aplicatii, studiul seo e doar la nivelul de bookmark, dar e pe lista.

pescarul June 10, 2011 at 9:49 am

Scrii undeva mai sus ca e un blog “experiment” insa sunt foarte multe de invatat de aici. Nu stiu ce parere ai tu de rezultate, dar cred ca e un experiment reusit!

BloggerIn June 10, 2011 at 11:18 am

@pescarul – Si eu cred la fel :)

Leave a Comment

Previous post:

Next post: