Statistici BloggerIn.ro – Aprilie 2011

by BloggerIn on May 1, 2011

Asa cum ma asteptam, luna aprilie a inregistrat o scadere semnificativa a traficului datorita numarului mic de articole si a activitatii de promovare aproape inexistenta. Ceea ce arata ca pentru mentinerea si cresterea traficului activitatea constanta este o necesitate.

O alta cauza a scaderii traficului o reprezinta si modificarile pe care le-a facut Google in ultima vreme. Initial am crezut ca  BloggerIn a scapat de efectele schimbarilor de algoritm, insa, incepand din luna aprilie, am observat o reducere importanta a traficului organic.

Trafic

  • Vizitatori unici: 3976 (-1078) – StatCounter /1899 (-647) – Google Analytics
  • Pagini vizitate: 8346 (-2508) – StatCounter / 5632(-2189) – Google Analytics


Traficul organic a scazut, dupa cum se vede si in graficul de mai jos. Considerand ca februarie a fost o luna scurta, scaderea se simte din martie si aprilie, adica exact din perioada in care au fost implementate schimbarile de algoritm in Google.

Ar fi interesant de urmarit care sunt cuvintele cheie pe care a scazut traficul si de vazut ce se poate face pentru a reveni pe pozitii mai bune. In masura in care voi avea timp voi incerca sa fac acest lucru in luna mai.

Abonati si follower-i

  • RSS: 199 (+15 fata de martie)
  • Twitter: 5524 (-40 fata de martie)
  • Facebook: 464  (+10 fata de martie)

Cheltuieli

  • Imagini folosite pentru articole (iStockPhoto): $3
  • Hosting (impreuna cu alte bloguri): $5

Total: $8 = aprox. 22 RON

Venituri

  • $28.7 din afiliere la Thesis.

Total: $28.7 = 77.49 RON

Concluzii

Luna aprilie a inregistrat un record negativ in ceea ce priveste numarul de articole (doar 8 ) dar si o scadere a traficului, ceea ce e normal. Reducerea activitatii se datoreaza lipsei de timp si de focus pe acest blog, dar asta nu inseamna ca BloggerIn.ro va fi abandonat. Este doar o faza prin care trecem (atat eu cat si blogul :) ).

Ca o noutate, am inceput sa modific putin metodele de monetizare. A aparut un banner in dreapta logo-ului care promoveaza un serviciu de care sunt, cel putin deocamdata, foarte placut impresionat (SEOMoz). Voi vorbi in curand mai pe larg despre el, atunci cand voi avea rezultate concrete la experimentele pe care le fac.

In ceea ce priveste analizele de blog, acestea au luat o pauza. Nu stiu exact cat va dura, dar, deocamdata, nu am timp sa le aloc. Imi cer scuze celor ca asteapta (unii chiar de mult timp).

Obiective pentru luna mai

Obiectivul principal pentru luna mai este mentinerea blogului la un nivel multumitor, cu articole nu foarte numeroase, nici foarte stufoase, dar interesante.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 12 comments… read them below or add one }

Joe May 1, 2011 at 4:16 pm

Se observa si la mine scaderi de trafic organic atunci cand nu am timp sa postez. In ceea ce priveste noile schimbari venite de la google, se pare ca nu au avut efect negativ pana acum. Am continuat sa cresc, traficul organic situandu-se undeva la 67%, in crestere in ultima perioada.

Raman insa nemultumit de traficul venit de pe Twitter. Cred ca o sa renunt in curand la el, luna aceasta am primit 0,23% trafic.

Zina May 2, 2011 at 8:10 am

Povesteste-ne mai multe despre experimentele tale, te rog. Sunt interesante si ne folosesc si noua, la blogurile noastre. Eu am invatat multe de la tine si blogul meu a progresat si datorita tie. Multumesc !

Dan C May 3, 2011 at 11:10 am

Mi se pare ca ai scapat din vedere sarbatorile. Au si ele rolul lor per ansamblu in aprilie.

BloggerIn May 4, 2011 at 11:57 am

@Zina – Voi incerca sa mai vorbesc si de experimente. Dar mai intai trebuie sa am o idee clara despre ce se poate face.

@ Dan C – E adevarat ca nu am luat in considerare acest aspect. E posibil sa fi influentat si el traficul.

Dan C May 4, 2011 at 12:00 pm

Avand in vedere ca la noi si nu numai, a scazut pe perioada respectiva cu 50% e un aspect demn de luat in considerare. S-ar putea sa stai mai bine decat credeai :)

BloggerIn May 4, 2011 at 12:26 pm

@Dan C – :) ) Posibil :)

lacrima June 19, 2011 at 9:25 am

Eu am o alta problema. Am revenit cu postari. Traficul meu a crescut brusc de la 100 la peste 400 vizitatori unici pe/zi, am schimbat template-ul blogului si m-am pomenit ca in doar cateva zile, in pofida postarilor constante a scazut sub 100/zi, cifra pe care o obtineam fara greutate chiar si in lunile in care nu postam nimic. Nu mai inteleg nimic. Oare ma puteti ajuta sa inteleg ce s-a intamplat asa de brusc? Multumesc.

BloggerIn June 19, 2011 at 9:51 am

@lacrima – Raspunsul e in statistici. Trebuie sa identifici sursele de trafic dinainte de schimbarea template-ului si sa vezi ce s-a intamplat dupa. In mod normal, nu cred ca schimbarea template-ului este cauza. Cred ca mai degraba e vorba de o scadere a traficului organic.

lacrima June 19, 2011 at 10:17 am

Asa este. Totusi pare sa nu fie template-ul. Dar de ce anume a scazut totusi asta de catastrofal acest trafic organic? E normal sa fie in cadere libera asa nitam-nisam? Pot controla in vreun fel asta?

BloggerIn June 19, 2011 at 11:09 am

@lacrima – Cauza ar putea sa fie textele pe care le ai in partea de jos a blogului. Google nu apreciaza astfel de link-uri si depuncteaza blogul.

lacrima June 19, 2011 at 4:49 pm

Multumesc :) Am scos link-urile acelea si sa speram ca acum traficul isi va reveni. Facusem link exchange in urma unor lecturari de articole potrivit carora iti creste traficul daca faci asta… dar eu una cel putin n-am simtit asta deloc.

BloggerIn June 20, 2011 at 8:33 am

@lacrima – Aceste tehnici tin de “black seo” adica de partea mai putin ortodoxa. Cei care folosesc black seo au ca scop, de cele mai multe ori, plasarea unor site-uri in primele pozitii din Google pentru cateva zile sau saptamani si nu pe termen lung. De obicei aceste site-uri sunt penalizate de Google si, de multe ori, scoase din rezultatele cautarilor.

Pentru un blog in care se investesc timp si bani nu recomand aceste modalitati de promovare. Cel mai important este continutul de calitate. Este cel care aduce trafic pe termen lung.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: