Un studiu realizat de Optify arata ca 36.4% din utilizatorii Google dau click pe primul rezultat din cautarile pe care le fac, in vreme ce doar 12.5% dau click pe al doilea rezultat. De asemenea raportul mai arata ca CTR-ul (rata de click) medie pentru un rezultat plasat pe prima pagina este de 8.9%, scazand vertiginos pentru a doua pagina la 1.5%.
Search Engine Watch a asezat aceste informatii intr-o forma grafica mai usor de digerat pe care o vedeti si mai jos. Pentru cei care se ocupa de optimizare SEO, imaginea ii poate ajuta sa isi convinga clientii de necesitatea cresterii bugetelor investite pentru a ajunge pe prima pozitie. Pentru ca merita!

{ 3 comments… read them below or add one }
Evident, se vede si la mine. Trei keyword-uri ce se afla in primele 5 pozitii genereaza mai mult de 70% din trafic. Adi, celalalt coment poti sa-l stergi, am postat gresit.
Salture,
De exemplu, daca am un keyword de prima pozitie, pot face mai multe articole cu acest keyword, iar articolele respective ar putea ajunge pe prima pagina?
Am facut ieri un experiment de genul acesta si vad ca da rezultate, chiar peste asteptari. Ma gandesc ca am avut noroc, insa vroiam sa intreb daca este o regula pozitionarea pentru un keyword pe prima pagina a mai multor articole?
@Joe – E suficient un singur articol pentru a ajunge pe prima pozitie, dar trebuie sa aiba densitatea potrivita de cuvinte, link-uri catre articol, etc.
In mod normal rezultatele nu se vad atat de repede si daca apar sunt temporare. Daca esti logat in contul de Google atunci cand faci cautarile rezultatele sunt customizate pentru tine si, cum ai accesat articolul tau de mai multe ori, acesta este afisat sus in rezultate. Incearca sa vezi rezultatele in modul Private Browsing al browserului.
Legat de intrebarea ta, din cate am observat Google evita sa puna pe prima pagina mai multe articole de pe acelasi site sau blog. Cel mult 2.