Blogul ca o strada personala (sau de ce traficul blogului tau s-ar putea sa nu conteze atat de mult)

by BloggerIn on March 24, 2011

Acest articol este prezentat de Andrei Jitareanu care dovedeste pe blogul personal, AndreiJitareanu.ro, ca “se poate scrie curat si frumos intr-o lume nu atat de curata si frumoasa”.

Daca ar fi sa faci un efort de imaginatie, atunci te rog sa iti imaginezi ca blogul pe care-l scrii este ca o strada publica a ta pe care singur ti-o construiesti. Este strada ta, este publica, si orice pieton poate trece pe acolo.

Doua tipuri de trecatori, un singur lucru cu adevarat important

Exista multi pietoni care trec pe strada ta doar din interes personal. Acestia sunt primul tip de trecatori. Ei trec pe la tine doar ca sa scurteze drumul sau sa ajunga la un chiosc preferat. Acesti trecatori sunt oamenii care te viziteaza din interes, adica vin de pe Google, gasesc ce au avut nevoie de la tine, apoi pleaca, fara macar sa-ti zica: multumesc ca ai construit aceasta strada! Tot timpul vor fi grabiti, vor scana ceea ce ai scris in speranta sa-si satisfaca nevoia pe care o aveau si vor pleca mai departe. De cele mai multe ori nu le pasa de strada ta si s-ar putea sa nu revina niciodata.

Trecatorii, cum le spune si numele, sunt doar trecatori. Ei trec si pleaca definitiv dupa ce au gasit ce cautau. Extrem de putini sunt oamenii sinceri pe care ti-i poti face prieteni. In ultima propozitie am pronuntat cuvantul magic. L-ai gasit? Prieten, desigur.

Al doilea tip de trecatori sunt prietenii tai. Acestia nu sunt simpli trecatori. Prietenii sunt acei oameni care te cunosc, te stiu, au idee despre ce scrii pe blog, raspund la sondajele tale, dau curs invitatiei tale, iti citesc articolele pana la capat, lasa comentarii (unii lasa foarte rar, dar lasa) apoi se aboneaza la blog fara sa trebuiasca sa ii mituiesti cu ceva produse gratis in caz ca se vor abona, si eventual vor cumpara de la tine, daca ai astfel de produse spre vanzare. Ah, era sa uit: si tot timpul vor fi acolo pentru tine!

Prietenii vor fi mereu mai putini decat trecatorii. Mult mai putini. Insa adevarata putere a unui blog sta in comunitatea de prieteni pe care o are. Motivele sunt enumerate mai sus si sunt extreme de evidente.

„CEO is the new SEO”

CEO insemnand Community „Engine Optimization”, daca pot forta putin expresia. In ziua de astazi, traficul nu mai este totul. Comunitatea a luat locul optimizarilor pentru motoarele de cautare, prietenii tai sunt cei ce umbresc restul trecatorilor. Sigur, cifrele mari sunt bune, dau bine pentru statistici sau sunt excelente atunci cand doresti sa te lauzi prietenilor tai. Doar ca poti avea trafic mare pentru blog si sa nu primesti nici comentarii si nici sa nu vezi pe nimeni sa dea pe Twitter articolele tale ori macar sa le aprecieze pe Facebook. De ce? Pentru ca cifrele nu tin loc de prieteni. Comunitatea construita imprejurul blogului tau este mult mai importanta decat cifrele mari.

Tocmai de aceea spun ca s-ar putea ca traficul de pe blogul tau sa nu conteze atat de mult cum credeai pana acum. Defineste singur ceea ce inseamna succesul pentru tine.

Cum ar fi sa detii 10% din audienta nisei tale?

Sa spunem ca scrii un blog despre melci si in toata Romania exista doar 1000 de persoane interesate de subiect care citesc pe internet informatii despre fermele de melci. De asemenea, te rog sa iti imaginezi ca luna trecuta ai avut 100 de vizitatori interesati de melci pe blogul tau, care au lasat peste 20 de comentarii. Ce inseamna asta? Inseamna ca luna trecuta ai avut 10% din audienta din Romania pe nisa ta!

Cum sa transformi trecatorii in prieteni? Ei bine, te invit sa citesti in continuare pe Bloggerin.ro pentru a afla.

Tu cati prieteni ai blogului ai? Cat de important crezi ca este la modul practic traficul de pe Google?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 14 comments… read them below or add one }

BloggerIn March 24, 2011 at 2:36 pm

Intr-adevar, ca bloggeri, ne preocupam mai mult de atragerea de trafic si mai putin de construirea unei comunitati (de prieteni). Rezultatul este, asa cum ai spus, ca avem o strada plina de oameni grabiti si in trecere.

Anca March 24, 2011 at 5:35 pm

Un singur vizitator care iti devine “prieten” e mult mai valoros decat cativa zeci de … “trecatori” care nu vor mai reveni niciodata. Dar cateodata e greu sa iti dai seama cati “prieteni” ai, pentru ca nu toti comenteaza; desigur, te uiti la trafic si vezi ca unii revin constant, dar cine sunt ei…mister…

tu26dor March 24, 2011 at 11:21 pm

foarte bun articolul. destept scris. excelent.

Andrei Jitareanu March 24, 2011 at 11:24 pm

@BloggerIn, da, cifrele mari sunt foarte apetisante și orice blogger sincer va recunoaște că-i place să le aibă… însă atunci cînd vine să faci un apel către cititori să te ajute, să doneze 5 lei pt o cauză nobilă sau să le vinzi un produs, atunci cifrele mari nu te ajută, ci cititorii pe care ți i-ai făcut prieteni deja.

@Anca, mista, da. Bloggingul e plin de mister. Și surprize în același timp. Unii preferă să stea ascunși, alții preferă să vorbească mereu. Poate că unii încă nu au fost invitați să comenteze… alții nu au găsit subiectul la care s-ar simți liberi să facă asta. Cine știe? Mister :)

Florin Druga March 25, 2011 at 1:33 am

Daca ar fi sa ma iau dupa analytics am cam 50 de oameni care au intrat (revenit) pe blog de cel putin 10 ori pe luna. As putea sa-i numesc prieteni?

Anca March 25, 2011 at 2:29 am

Mi-a placut articolul, si mi-a deschis un pic mintea.

BloggerIn March 25, 2011 at 8:29 am

@Florin Druga – Eu zic ca da, “prieteni ai blogului” :)

lui_eduard March 25, 2011 at 1:18 pm

bun articol Andrei. Il trec la resurse pentru timpul cand ma voi apuca iar de blog :D

@bloggerin – nu ar prinde bine si un buton de share pt facebook la articole? – sau poate nu l-am gasit eu.

BloggerIn March 25, 2011 at 1:35 pm

@lui_eduard – Asa ar fi frumos :) Voi pune in curand. Multumesc pentru sugestie.

Andrei Jităreanu March 25, 2011 at 4:26 pm

@lui_eduard, mulțumesc! Mă bucur că l-ai găsit util. Bagă-l la bookmarks cu încredere :)

Florin Druga March 25, 2011 at 9:30 pm

Si apropos de “CEO” unde pot gasi ceva documentatie despre asta?

Andrei Jităreanu March 27, 2011 at 11:45 am

@Florin Druga, bună întrebarea :)

Florin Druga March 28, 2011 at 11:50 pm

Stiu ca-i buna, insa ma asteptam ca tu, ca autor al articolului sa ai niste raspunsuri. Conceptul exista sau e invantat de tine? Daca exista inseamna ca ai citit undeva despre CEO

Andrei Jităreanu March 29, 2011 at 9:39 am

@Florin Druga, este clar că acest concept există. Există de cînd au fost inventate blogurile. Din totdeauna bloggerii au încercat să fidelizeze un număr de cititori. Deci, conceptul există, clar, și nu cred că l-a înventat cineva, așa cum nimeni n-a inventat (și nici n-a fost nevoie să inventeze) conceptul de „relație”, nu? Eu doar i-am dat un nume: CEO. Inventat de mine, după analogia cu SEO. Dacă cineva a mai scris despre asta, sau dacă chestia chiar există, atunci asta este. Sunt singur că mai sunt și alții care s-au gîndit la asta înainte. Să facem, deci, diferență între concept și denumire, între semnificant și semnificat.

Am citit pe problogger sau pe copyblogger, blogtyrant etc. Există o sumedenie de bloguri care „predau” chestii legate de comunitate.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: