Cum sa alegi o nisa pentru blogul tau (II)

by BloggerIn on March 23, 2011

In prima parte a acestui articol am aratat care sunt primii pasi care trebuie parcursi in alegerea unei nise pentru un blog. Pe langa identificarea lucrurilor care ne intereseaza, analiza popularitatii subiectului si analiza concurentei mai exista cativa pasi care nu trebuie neglijati.

4. E subiectul sustenabil?

Un alt factor important in alegerea subiectului: este sustenabil pe termen lung? Adica, pot fi scrise articole legate de subiectul respectiv timp de cativa ani?

Cum ne dam seama daca un subiect este sustenabil sau nu? Iata cateva abordari:

  • Realizarea unei scurte sesiuni de brainstorming pentru subiecte de articole. A rezultat o lista generoasa de idei? Atunci e posibil ca nisa sa poata fi sustinuta pe termen lung.
  • Compilarea unei liste de probleme pe care potentialii cititori le au si la care cauta solutii. Daca blogul va fi de tipul “how to” atunci e una directiile in care trebuie mers, iar lista trebuie sa fie consistenta.
  • Identificarea unor produse care ar putea fi prezentate pe blog.
  • Cautarea pe forumuri a celor mai populare intrebari si probleme legate de subiectul respectiv.

De retinut este faptul ca un blog de nisa are nevoie de subiecte, iar daca acestea nu exista tocmai ideea de blog este compromisa. Daca acoperirea subiectului se rezuma doar la cateva pagini, se poate realiza un site cu cateva pagini statice in loc de un blog.

5. Este nisa profitabila?

O parte din cei care doresc sa porneasca un blog isi doresc sa obtina si beneficii financiare de pe urma lui. In acest caz trebuie evaluat si potentialul nisei in ceea ce priveste profitul.

Pentru orice nisa exista cateva modalitati de a verifica daca este profitabila sau nu, cum ar fi:

  • Google AdsenseO simpla cautare pe Google folosind cuvintele cheie ce definesc nisa poate sa ne dea o imagine destul de buna  asupra atractivitatii nisei pentru cei care fac reclama. De urmarit este numarul de reclame care sunt afisate de Google in momentul in care facem o astfel de cautare (de obicei in partea de sus a cautarilor sau in partea dreapta). Daca numarul de reclame e mare atunci inseamna ca si competitia e mare, pretul pe click e mare si posibila afisare pe blog ar aduce un profit consistent.
  • Analiza AdWords – O alta metoda este folosirea AdWords Keyword tool care afiseaza pentru fiecare cuvant, pe langa numarul de cautari si o valoare estimativa a costului mediu de CPC (cost per click). Daca acesta este mare inseamna ca cei care concureaza pe acele cuvinte platesc mult si deci si cei care afiseaza aceste reclame sunt bine platiti.
  • Afiliere – O cautare dupa cuvintele cheie ale nisei in site-urile si reletele de afiliere arata produsele ce pot fi promovate si vandute pe blog. Veniturile din afiliere pot fi consistente, asa ca e de preferat sa existe produse cu pret bun si care sa ofere comision consistent.
  • Produse proprii - Daca ai o idee de produs propriu (de exemplu un ebook) acesta ar putea aduce mai mult profit decat alte metode.
  • Cum monetizeaza concurenta? Analiza concurentei trebuie sa urmareasca si modul in care acestia monetizeaza blogul. E vorba mai ales de blogurile mai vechi care, cel mai probabil, au incercat mai multe metode si s-au oprit asupra celor mai profitabile.

6. Ce poti aduce nou?

Pana in acest moment probabil ca ti-ai facut o idee despre domeniul in care va activa blogul, dar mai este un pas de facut inainte de merge mai departe. Trebuie sa iti pui problema: ce aduc nou? ce ofer potentialilor cititori in plus fata de ce exista deja? cum pot sa ies din rand?

Posibile raspunsuri ar fi legate de expertiza (poate ca ai experienta in domeniu pe care nu o au altii), de capacitatea de ai invata pe altii si de a sintetiza informatia (ideal pentru un blog “how to”) sau de talentul de a scrie (deloc de neglijat). Lista poate sa continue la nesfarsit. Depinde de fiecare din noi sa identificam care ne sunt atuurile comparativ cu altii.

Fara graba …

Sfatul meu este sa nu te grabesti. Decizia de a incepe un blog pe o anumita nisa nu trebuie luata de pe o zi pe alta. Entuziasmul nefiltrat poate fi daunator. O idee care pare la inceput buna sa se dovedeasca, in lipsa unei cercetari amanuntite, falimentara.

Trebuie alocat suficient timp pentru fiecare etapa, inclusiv analiza concurentei. Abia dupa ce ai informatii suficiente poti lua o decizie in cunostiinta de cauza.

Pe de alta parte nici nu trebuie tras foarte mult de timp pentru ca ideea sa nu se “raceasca”.

Din experienta mea, am lasat sa treaca cam 2-3 saptamani intre momentul in care mi-a venit ideea si momentul in care am inceput implementarea. Poate sa fie mai mult sau mai putin in functie de fiecare.

Concluzia este ca alegerea unei nise nu consta doar din gasirea unei idei, ci presupune o munca de cercetarea si analiza. Doar asa ne putem creste sansele de a contrui un blog cu multi vizitatori si profitabil.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 1 comment… read it below or add one }

Zina March 23, 2011 at 6:17 pm

Bune sfaturi ştii să dai, zău aşa! Felicitări !

Leave a Comment

Previous post:

Next post: