Formule utile pentru monetizarea blogului tau

by BloggerIn on February 11, 2011

Atunci cand ne punem problema monetizarii blogului, avem mai multe optiuni. Alegerile pe care le facem depind de intelegerea unor termeni relativ simpli, dar nu intotdeauna foarte clari.

Pentru a veni in ajutorul celor care sunt la inceput de drum, voi explica in continuare cu se “mananca” CPM, CPC si ce este rata de conversie.

Calculul CPM(cost-per-mille)

Mille in limba latina inseamna mie deci CPM se traduce prin Cost Per Mie. In cazul de fata este vorba despre o mie de vizualizari ale unei pagini. Aceasta este una din cele mai folosite metrici din industria on-line si este folosita de acele persoane care sunt dispuse sa plateasca un anumit pret pentru fiecare 1.000 de afisari ale banner-ului lor pe un anumit site sau blog. Pretul platit poate varia mult in functie de marimea bannerului, de pozitionarea acestuia, autoritatea site-ului care afiseaza bannerul etc.

Formula de baza: Presupunand ca ai plasat pe site-ul tau un banner pentru care urmeaza sa primesti 3$ ca si CPM si acesta a fost afisat de 120.000 ori pe parcursul unei luni atunci suma castigata ar fi de 3$ x 120.000/1.000 deci 360$.

Suma castigata = CPM x (Nr. total de afisari / 1.000)

Inversarea formulei: Este de asemenea foarte utila si inversarea formulei de baza. Sa presupunem ca vinzi spatiu pentru bannere la un pret fix de 200$ pe luna si ca blogul tau este vizualizat in medie de 100.000 de ori. Daca la un moment dat, un potential client pentru aceste spatii publicitare te intreaba care este CPM-ul aferent spatiului publicitar vandut acesta poate fi foarte usor calculat cu urmatoarea formula:

CPM = Pretul / (Nr. total de afisari / 1.000)

Deci 2$.

Calculul CPC(cost-per-click)

Acesta este de asemenea un model de publicitate online foarte popular in mod special datorita faptului ca e modelul folosit de Google pentru platforma AdWords/AdSense. Folosind acest model, cel caruia i se face publicitate va plati o anumita suma pentru fiecare click care va fi dat pe bannerul lui de pe site-ul sau blogul tau. Costul efectiv al unui click poate varia din nou foarte mult in functie de nisa, autorul click-ului etc.

Formula de baza: Calculul sumei pe care trebui sa o primesti pentru un banner este foarte simplu:

Suma castigata = CPC x Nr. total de click-uri

Daca pretul mediu pe care il primesti pentru un click este de 0,1$, si se vor genera 500 de click-uri pe luna inseamna ca vei castiga 50$.

Inversarea formulei: Inversarea acestei formule este la fel de simpla. Sa presupunem din nou ca vinzi spatiu publicitar pentru bannere la un pret de 1.000$ pe luna si ca aceste bannere primesc in medie 3.700 click-uri pe luna daca vei fi intreabat care este costul mediu pe click al unui asemenea banner atunci acesta se calculeaza astfel:

CPC = Pretul / Nr. total de click-uri

Adica 0,37$.

Calculul ratei de conversie

Rata de conversie este de asemenea o metrica foarte importanta deoarece iti spune care este procentul din vizitatori care ajung sa indeplineasca o actiune dorita de tine (sa dea click pe un banner, sa cumpere un produs, sa completeze un sondaj, sa se inscrie la newsletter, etc.)

Formula de baza: Calculul ratei de conversie nu e deloc complicat. Tot ce trebuie sa faci este sa imparti numarul vizitatorilor care au facut actiunea urmarita la numarul total de vizitatori si sa inmultesti rezultatul cu 100:

Rata de conversie = (Nr. Vizitatori care au indeplinit actiunea/Nr. Total de vizitatori) x100

Daca de exemplu ai primit 1.000 de click-uri prin Google AdWords si din acele clickuri 35 de persoane au cumparat un anumit produs inseamna ca rata ta de conversie este de (35/1000)*100= 3,5%.

Inversarea formulei: Inversarea formulei de conversie este foarte utila acelor persoane care vand produse on-line sau persoanelor afiliate. Presupunand ca vinzi un e-book in valoare de 17$, si vrei sa atragi trafic pe pagina ta folosind Google AdWords iti pui inevitabila intrebare cat de mult ar trebui sa platesti pentru fiecare click? Raspunsul la aceasta intrebare este dat de un indicator numit Valoarea medie a fiecarui vizitator care se calculeaza astfel:

Valoarea medie a fiecarui vizitator = (Rata de conversie / 100) x Pretul produsului

Presupunand ca rata ta de conversie este de 4% atunci valoarea medie a fiecarui vizitator este de 4/100 x 17 adica 0,68$. Asta inseamna ca daca vei plati 0,68$ pentru fiecare click profitul tau va fi 0. Daca vei plati mai putin de atat atunci vei incepe sa realizezi profit.

O alta modalitate de a-ti calcula profitul este de a face diferenta intre total venituri si total costuri. Daca luam exemplul anterior in care rata de conversie era de 4% si consideram un numar total de 2.000 de clickuri inseamna ca 80 de persoane au cumparat produsul.  Asta inseamna ca vei avea un venit de 80 x 17$=1.360$ in timp ce costul total este de 2000 x 0,5$=1.000$ ceea ce inseamna ca vei inregistra un profit de 360$.

Aceste calcule sunt foarte necesare si daca vinzi un produs propriu dar si daca esti afiliat la alte produse.

Aceasta formula nu este 100% perfecta pentru ca rata de conversie depinde de multi factori, dar cu toate acestea, iti ofera un instrument foarte bun in abordarea marketingului pe internet.

Cunoasterea acestor formule este esentiala atunci cand dorim sa vindem bannere, sa afisam reclame sau sa investim in promovarea unor produse la care suntem afiliati. Asa ca, daca nu ai inteles perfect despre ce e vorba, mai citeste odata!

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

Leave a Comment

Previous post:

Next post: