8 motive pentru care nu primesti comentarii la articolele tale

by BloggerIn on January 22, 2011

Indiferent cat de mare sau de mic este un blog, posesorul isi doreste sa vada cat mai multe comentarii la articolele scrise. Cand un blog este abia lansat nu exista satisfactii mai mari pentru autor decat primirea unui feedback din partea cititorilor despre cele scrise. Cei cu experienta in blogging isi doresc de asemenea comentarii si stiu ca numarul si calitatea comentariilor spun multe despre impactul articolului asupra cititorilor.

Dar, din cand in cand, se intampla sa scrii articole pe care tu le consideri excelente dar comentariile se cam lasa asteptate… Acest lucru poate fi foarte descurajant si te poate face sa te gandesti de doua ori inainte de a te apuca de un nou articol. Totusi, lipsa comentariilor nu inseamna neaparat ca articolele tale lasa de dorit la capitolul calitate. Iata cateva motive pentru care nu primesti comentarii si cateva sugestii pentru a schimba acest lucru.

1. Articolele sunt prea lungi

Sunt doua aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand scrii un articol lung si anume:

  1. majoritatea postarilor de pe alte bloguri sunt scurte;
  2. cititorii articolelor sunt, in general,  foarte ocupati.

Daca vizitatorii blogului tau sunt obisnuiti sa citeasca pe alte bloguri articole care au in medie 500 de cuvinte dupa care dau peste articolul scris de tine care are 3.000 de cuvinte s-ar putea sa se simta coplesiti. Nu e neobisnuit ca ei sa iti marcheze postul ca fiind „de citit cand voi avea timp” si sa treaca mai departe la urmatorul articol mult mai scurt si sa uite sa se mai intoarca sa il citeasca si pe al tau. (Mai multe despre cat de lung trebuie sa fie un articol poti citi aici).

Unii bloggeri reusesc sa aiba succes cu articole lungi dar asta inseamna ca inoata impotriva curentului. Nu e un lucru rau, dar in acest caz trebuie sa accepti faptul ca nu vei primi la fel de multe comentarii ca atunci cand ai scrie articole mai scurte.

Daca ai publicat deja articole lungi probabil cel mai bine ar fi sa le lasi asa cum sunt dar pe viitor ar trebui sa vezi daca nu cumva un post mai lung il poti imparti intr-o serie de articole mai scurte iar daca acest lucru nu e posibil, incearca sa publici cateva articole mai scurte dupa fiecare articol lung.

2. Nu le-ai cerut cititorilor sa comenteze

Uneori un articol este finalizat fara a transmite clar cititorilor daca este dorit sau nu un raspuns. In astfel de situatii, cititorii nu vor stii ca urmaresti primirea unui feedback motiv pentru care nu vor comenta pe blog.

Pe de alta parte daca nu raspunzi la comentarii risti sa transmiti mesajul ca nu pui prea mare pret pe parerea lor. Blogurile de mari dimensiuni pot reprezinta o exceptie deoarece cititorii sunt constienti ca bloggerilor care au multi cititori le este imposibil sa raspunda la fiecare comentariu.

In momentul in care finalizezi un articol, intreaba-ti cititorii ce parere au despre cele expuse sau finalizeaza-ti articolul cu o intrebare astfel incat sa fie clar ca raspunsurile sunt binevenite. Iar daca pana acum nu raspundeai comentariilor care apar pe blog ar fi bine sa incepi sa faci acest lucru.

3. Cititorii nu stiu ce sa spuna

Ai citit vreodata un articol care sa te inspire atat de mult incat ai simtit ca nu nu mai este absolut nimic de completat si in acelasi timp sa nu vrei sa spui doar „Foarte bun articolul!”? Sau un articol care era atat de complex incat pur si simplu nu stiai ce anume sa spui?

Cu siguranta da. De ce nu te-ai gandi la faptul ca acelasi lucru se poate intampla si cu propriile tale articole?

Dar, inainte de a trage concluzia ca lipsa comentariilor se datoreaza genialitatii articolelor tale ar trebui sa iti verifici inca o data articolele pentru a vedea daca te-ai exprimat clar si daca ai folosit un limbaj accesibil. Intreaba-te daca ceea ce ai scris este relevant, folositor sau interesant pentru cititorii tai. Pe langa aceste lururi ar trebui sa incluzi in articol intrebari prin care sa le dai de inteles cititorilor ca ai aprecia un feedback.

4. Cititorii tai fac ceea ce i-ai sfatuit sa faca

Daca le dai cititorilor tai sfaturi sau sugestii, fii pregatit pentru posibilitatea ca ei sa faca exact ceea ce le spui tu sa faca.

Totodata daca le sugerezi niste linkuri si le spui cititorilor sa le verifice si sa citeasca ce scrie acolo este foarte probabil ca acestia sa si faca acest lucru.

5. Cititorii tai urmaresc linkuri de pe blogul tau

Scrierea unor articole in care incluzi linkuri catre articole mai vechi sau folosirea unor plug-in-uri care iti arata articolele relationate cu cel scris poate avea un effect asupra numarului de comentarii pe care il primesti. Daca cititorii dau click pe un link care e la jumatatea articolului tau, este foarte probabil ca ei sa citeasca cel de-al doilea articol inainte de a-l termina pe primul si de la acela sa sara la un altul si tot asa sa nu ajunga sa citeasca articolele pana la capat si a le comenta.

Acesta e motivul pentru care nu vei gasi foarte multe linkuri pe un landing page, iar daca le gasesti este foarte probabil ca acestea sa te conduca la pagina initiala. Vanzatorii stiu ca majoritatea cumparatorilor vor da click pe acele linkuri, iar daca acele linkuri ii duc departe de pagina initiala este foarte probabil ca aceea sa fie o vanzare pierduta.

Nu exista neaparat o legatura directa, dar, daca ne gandim la legatura intre timpul petrecut de cititori pe blog (datorita inter-linkarii) si numarul de comentarii este posibil sa constati ca acele plug-in-uri care iti afiseaza articolele relationate sa aiba o influenta negativa asupra numarului de comentarii. Incearca sa schimbi strategia de afisare a linkurilor sau incearca sa dezactivezi pentru o perioada acele plug-in-uri si verifica daca va fi sau nu o schimbare.

6. Cititorii incep sa te urmareasca pe retelele sociale

Acest punct este foarte similar cu punctele 4 si 5. Daca le oferi cititorilor tai o gramada de metode de a se conecta cu tine atunci acesta poate fi un alt motiv pentru care nu vor posta un comentariu.

Gandeste-te numai la situatiile  in care ai dat click pentru a urmari pe cineva pe Facebook sau Twitter si te-ai pierdut in conversatiile de acolo. Acest lucru se intampla si cu linkurile care trimit cititorii catre blog networks.

Daca preferi comentariile si nu retelele sociale, ia in considerare varianta de a plasa linkurile catre social media in josul paginii sau pastreaza-le doar pe cele in care esti activ.

7. Modalitatea de publicare a unui comentariu este greoaie

Nu o data m-am lovit de situatia in care in urma citirii unui articol as fi vrut sa postez un comentariu dar am renuntat in momentul in care am constatat cat de laborios este acest proces.

Cu cat le este mai greu cititorilor sa comenteze cu atat scade probabilitatea ca acestia sa o faca. Gandeste-te foarte bine inainte de a alege un plug-in pentru postarea de comentarii pe care sa il implementezi si aminteste-ti ca de multe ori cea mai buna solutie este cea mai simpla.

8. Publici articolele la o ora nepotrivita

Daca publici un articol in timpul noptii cand majoritatea cititorilor tai dorm, sau dupa ora la care isi verifica mailul, cel mai curand moment in care ei vor putea posta un comentariu este ziua urmatoare dar atunci articolul tau se va regasi printre o serie de alte articole din feed-ul RSS.

Incearca sa iti dai seama care este momentul zilei in care cititorii tai sunt cei mai activi si incearca sa iti publici articolele in acea perioada. Acest lucru te poate costa putina munca si iti poate lua ceva timp dar va face o mare diferenta in privinta numarului de comentarii pe care il vei primi.

Numarul de comentarii nu depinde doar de continut

Probabil ai observat ca doar primele 5 puncte se refera la continutul articolelor si ultimele trei nu au nici o legatura cu ceea ce ai scris in articol. Este greu de spus ce anume va avea un efect semnificativ asupra numarului de comentarii pe care blogul tau le primeste deoarece toate blogurile sunt diferite asa ca, principala recomandare ar fi sa incerci sa iti privesti blogul si articolele din punctul de vedere al cititorului si sa si sa alegi un aspect care consideri ca ar trebui imbunatatit. (Totusi, cel mai bun punct de plecare este sa verifici daca modalitatea de postare a comentariilor nu poate fi imbunatatita).

Dupa cum se poate observa sunt foarte multe motivele pentru care cititorii nu iti comenteaza articolele, si multe dintre acestea n-au nici o legatura cu faptul ca articolele tale nu sunt de calitate. Continua sa scrii si sa testezi diferite strategii pentru a-ti imbunatati blogul aceasta fiind singura modalitate prin care poti deveni mai bun.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 3 comments… read them below or add one }

Zina January 22, 2011 at 11:07 am

E uşor de văzut ora la care eşti citit. De regulă e ora la care sunt scrise comentariile.

BloggerIn January 22, 2011 at 4:41 pm

@Zina – Foarte corect!

faze tari January 28, 2011 at 4:51 pm

eu prefer articole scurte.
nu prea ma intereseaza comentariile, pentru ca stiu ca sunt citit :) asta imi ajunge

Leave a Comment

Previous post:

Next post: