Strategii de affiliate marketing pe blogul tau

by BloggerIn on January 14, 2011

Asa cum am explicat in articolul Affiliate Marketing – Ce, cum si de ce?, intr-un program de affiliate marketing, afiliatul primeste un comision pentru generarea unei tranzactii pentru un producator pe care afiliatul il promoveaza. Producatorul ii permite afiliatului sa aleaga strategia de promovare a unui anumit produs si plateste un comision pentru fiecare actiune urmarita (cumparare de produs, inscriere la newsletter, download brosura, etc.), finalizata cu ajutorul afiliatului respectiv.

Afiliatul foloseste un cod de urmarire in link-urile cu care promoveaza produsele si, ori de cate ori un utilizator foloseste aceste linkuri pentru a face o anumita actiune pe site-ul producatorului, acea tranzactie este contorizata. Daca produsul sau serviciul este achizitionat, atunci cumparatorul va plati direct producatorului, iar producatorul ii va plati un comision afiliatului pentru acea tranzactie.

Modelul de afiliate marketing

Cea mai buna metoda de a face affiliate marketing este prin intermediul propriului tau blog. Poti intr-adevar sa castigi bani si prin postarea linkurilor tale de afiliat in forumuri, pe retelele sociale etc. dar cel mai bun si eficient mod este prin intermediul blogului. Pe propriul blog recomandarea unui produs poate fi foarte usor „croita” conform nisei tale, iar daca folosesti acelasi tipar ca cel folosit pentru scrierea celorlalte posturi, cititorii tai nu vor percepe articolul ca pe un anunt publicitar ci ca pe o relatare despre un produs pe care tu il folosesti si crezi ca le-ar fi si lor folositor. Cu cat articolul scris seamana mai putin cu un anunt publicitar cu atat rezultatele vor fi mai bune.

Strategii de affiliate marketing

Majoritatea afiliatilor folosesc o metoda foarte gresita, numita hit-and-run care functioneaza cam asa:

  1. Se alege un produs care va fi promovat;
  2. Se trimite trafic pe o pagina care apartine productorului cu link de afiliat sau pe un landing page folosind PPC /PPV (Pay per click/Pay per view);
  3. Se contorizeaza comisioanele din vanzari.

Aceasta metoda functioneaza intr-o oarecare masura dar implica atat un cost ridicat cat si un risc semnificativ. Cei care aplica aceasta metoda o fac in speranta ca vor castiga mai multi bani decat vor cheltui. Totusi, de cele mai multe ori, lucrurile nu stau chiar asa si ajung sa piarda bani.

Modelul de affiliate marketing numit hit-and-run nu funtioneaza dintr-o serie intreaga de motive. Cel mai important motiv este faptul ca nu se creaza o baza de date a potentialilor clienti. Este foarte putin probabil ca un vizitator sa se intoarca sau sa mai cumpere un produs prin tine. In acest domeniu este mult mai profitabil sa fidelizezi un client vechi care va continua sa cumpere de la tine decat sa atragi un client nou.

Nu are rost sa cheltui bani pentru atragerea de clienti pe care nu ai nici o sansa sa ii fidelizezi. Acestia s-ar putea intoarce pe site-ul furnizorului si sa achizitioneze si alte produse dar ei nu vor avea nici o idee despre cine esti si cu siguranta nu vor mai avea nevoie de tine si a doua oara. Pe langa asta esti la „mila” Google-ului care te poate penaliza pentru ca ai un landing page de calitate redusa. Metoda hit-and-run nu este un model de business sustenabil si asigurarea unui venit semnificativ implica un efort continuu.

E posibil sa dureze mai mult sa pui pe picioare o afacere buna folosind affiliate marketing, dar urmatorul model este mult mai eficient pe termen lung. Iata pasii care trebuie facuti:

  1. Cauta o serie de produse din aceeasi nisa cu blogul tau (poti consulta aceasta Lista cu site-uri si retele ce ofera programe de afiliere sau poti cauta altele folosind Google);
  2. Creaza un eBook gratuit despre nisa respectiva si ofera-l potentialilor viitori clienti;
  3. Creaza un o pagina separata pentru promovarea eBook-ului gratuit;
  4. Trimite trafic catre aceasta pagina, fie gratuit prin promovarea paginii prin comentarii, filmulete, articole etc. sau platit prin PPC, bannere pe alte bloguri, etc.;
  5. Inregistreaza-le adresa de mail folosind o solutie gen Aweber si abia apoi trimite ebook-ul gratuit;
  6. Trimite e-mailuri celor care s-au inscris cu produsele la care esti afiliat (tot cu Aweber se poate face acest lucru);
  7. Inregistreaza-ti profitul!

Principala diferenta dintre acest model si cel hit-and-run este construirea unei baze de date cu clienti. In loc de a trimite clientul direct catre un landing page pentru a cumpara un anumit produs dupa care sa ii spui la revedere, ii trimiti catre o pagina, de unde le poti inregistra adresa de mail si sa iti construiesti o lista de potentiali clienti. Cu ajutorul acestei liste poti promova diferite produse, acelorasi clienti pe o perioada mai mare de timp. Adevaratii bani stau in aceste liste. Toti marii afiliati ca John Reese, Shoemoney, etc. au liste imense de clienti. Folosind aceste liste nu vor trebui niciodata sa cheltuie prea multi bani pe publicitate sau trafic platit.

E adevarat ca s-ar putea sa te coste ceva bani construirea acestor liste, dar trimiterea ulterioara a mail-urilor nu te va costa foarte mult. Prin urmare vei avea un cost initial dar ulterior, cheltuielile tale vor fi foarte aproape de zero motiv pentru care, acest model este unul mult mai eficient decat cel in care cheltui bani in mod constant pentru a trimite trafic catre un landing page.

Daca vrei sa iti asiguri un castig constant folosind affiliate marketing-ul ai neaparata nevoie de o lista de e-mailuri. Banii sunt in lista! Aceasta lista ii reprezinta pe clientii tai si fara ea vei munci din greu pentru a castiga doar cativa banuti.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 9 comments… read them below or add one }

Joe January 14, 2011 at 1:10 pm

Chiar astazi vroiam sa te rog daca poti sa scri un astfel de articol.

Multumesc :)

Bani poker January 14, 2011 at 2:55 pm

Da. Banii sunt in lista! Dar revin cu aceleasi dubii pe care le-am plasat si in celelalte comentarii facand diferenta intre .ro si .com

Eu ma intreb daca utilizatorul roman de internet este pregatit pentru a cumpara online in urma unei funnel de acest tip.
Din cate stiu, metoda este standard in .com, dar avand in vedere ca majoritatea prietenilor au cate 3000 de mailuri necitite in Inbox (posesori de e-mail nebunia_lui_salam@yahoo.com) ma indoiesc ca ROI-ul va fi pozitiv.

Sugestia primita de la afiliatii de succes din Romania este sa mergi pe feeduri de produse. Targetarea pe un cuvant cheie si trimiterea catre magazin prin linkul de afiliat.

Nu zic ca este o metoda optimizata, dar se pare ca asa castiga bani afiliati in .ro

Astept sa fiu contrazis cu profit scos din lista.

BloggerIn January 14, 2011 at 3:19 pm

@Bani poker – Eu zic ca tine de maturizarea pietei. In acest moment pe .com merge destul de greu cu landing page-uri targetate pe cuvinte cheie care apoi trimit vizitatorii pe site-ul producatorului prin link de afiliat. Nu zic ca nu merge, dar rata de conversie e poate si de 10 ori mai mare daca se foloseste o lista.

Ma astept ca si pe .ro sa se faca trecerea catre liste, iar cine incepe mai repede va avea mai mare succes :) .

Legat de mailuri necitite, cred ca e la fel peste tot, nu numai in .ro. Exista un procent destul de mare de persoane care ignora 99% din mailurile pe care le primesc, asa cum exista foarte multi care navigheaza pe diverse site-uri fara nici o intentie de a cumpara ceva. Acestia nu sunt un target pentru o campanie de affiliate marketing.

Nu am incercat sa fac o lista pe .ro, dar urmeaza (in cadrul proiectului BloggerIn.ro) si atunci vom vedea care sunt rezultatele.

Blog poker January 14, 2011 at 9:26 pm

@BloggerIn: Sunt de acord ca tine de maturizarea pietei si ca cine are un start beneficiaza mai mult de el.

Eu sunt de parere ca vizitatorul roman inca nu e dispus sa plateasca. Si din ce am vazut in .com, “astia mici” ca sa zic asa cer destul de putin pe produsele scoase: ebooks sau cursuri. Oricum profit exista, si asta e ideea ;)

Sunt pesimist in privinta listei datorita starii de hater de pe Internet :)

BloggerIn January 16, 2011 at 9:58 am

@Blog poker – Ma fortez sa fiu optimist: sper ca vom depasi pe .ro starea de hater intr-un viitor cat de cat apropiat :)

Zina January 19, 2011 at 10:42 am

S-o găsi vreodată vreun expert în blogging care să şi traducă ceea ce spune ? Ce e ăla hater ?! Dar landing page ?…

BloggerIn January 19, 2011 at 11:02 am

@Zina – :) Iti inteleg frustrarea, dar te vei obisnui incet-incet.

O incercare de traducere:

hater = persoana care critica neconstructiv si, as adauga, necontrolat
landing page = pagina din blog sau de pe site catre care se trimite trafic prin diverse metode

Zina January 19, 2011 at 2:04 pm

Mulţumesc ! Am mai citit o dată articolul tău şi l-am înţeles mult mai bine :)

Ionathan February 21, 2011 at 8:07 am

In loc de Aweber mai exista o solutie de email marketing care iti ofera gratuit serviciile pentru maxim 2000 de subscriberi si se numeste MailChimp.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: