5 rapoarte Google Analytics mai putin folosite dar foarte utile

by BloggerIn on January 4, 2011

Majoritatea bloggerilor folosesc Google Analytics pentru a monitoriza traficul, dar putini realizeaza adevaratul potential al acestui serviciu. Acest articol prezinta cateva rapoarte mai putin folosite si arata cum poate un blogger sa afle mai multe lucruri despre audienta propriului blog.

Content by Title

Raportul Content By title din tabul Content prezinta cele mai vizitate articole pentru o perioada data. Raportul este foarte util pentru a vedea ce fel de titluri si articole atrag cei mai multi vizitatori. Sunt articolele de tip lista (de genul 20 de plugin-uri WordPress importante pentru blogul tau) sau tutorialele (Cum sa faci o pagina pentru fani pe Facebook) mai apreciate?

O alta informatie care poate fi extrasa este valoarea bounce rate-ului pentru fiecare articol. Daca valoarea este mare inseamna ca, desi titlul este bun, informatia pe care o contine articolul nu satisface nevoile cititorilor. Bineinteles, este indicat sa se modifice articolul astfel incat sa contina informatie relevanta si in concordanta cu titlul.

Content Drilldown, Top Landing si Exit Pages

Dupa cum sugereaza si numele, Content Drilldown prezinta statistici referitoare la toate paginile blogului, grupate pe foldere. In mod similar raportele Top landing pages si Top exit pages arata paginile pe care ajung cei mai multi vizitatori si respectiv paginile pe care care pleaca vizitatorii catre alte site-uri sau bloguri.

E posibil ca cele doua topuri sa cuprinda cam aceleasi pagini. Daca se intampla acest lucru, atunci inseamna ca paginile care sunt promovate (si pe care ajung cei mai multi vizitatori) nu sunt si cele cu continut valoros si util, iar consecinta directa este ca vizitatorii parasesc rapid pagina si blogul.

In-Page Analytics

In-page analytics este un raport destul de nou din Google Analytics si care arata modul in care vizitatorii vad blogul, pe ce link-uri dau click, cati citesc tot articolul, cati se inscriu la RSS, cat de des se da click pe reclame, etc. Toate acestea sunt informatii importante pentru un blogger. Mai multe despre aceasta functionalitate gasiti aici.

Keywords

In Traffic Sources exista raportul Keywords care afiseaza cuvintele care au fost folosite in motoarele de cautare si care au avut avut ca rezultat trimiterea vizitatorilor pe una din paginile blogului.

O strategie simpla de a atrage mai mult trafic pe blog este de a identifica cuvintele care atrag deja trafic pe blog, dar care au bounce rate aproape de 100%. Asta inseamna ca blogul are o densitate buna pentru anumite cuvinte, dar nu prezinta informatie utila pentru vizitatori. Scrierea unor articole care sa targeteze exact aceste cuvinte este ceea ce trebuie facut in acest caz.

Raportul Keywords ofera informatia necesara prin sortarea dupa Bounce Rate si selectarea optiunii Weighted Sort.

Segmentarea traficului

Cu Google Analytics se pot realiza segmentari (impartiri pe categorii sau grupuri) ale traficului in functie de aspectele care ne intereseaza. 

De exemplu, daca se doreste sa se stie din ce surse vine traficul – social media, cautari, trafic direct, email marketing, etc. - si care este comportamentul fiecarui grup in ceea ce priveste numarul de pagini vizitate, bounce rate-ul, timpul petrecut pe site, se poate realiza o segmentare a traficului in functie de sursa.

 

Pentru a afla cum se creeaza un segment puteti citi acest tutorial.

O scurta concluzie: chiar daca Google Analytics este free nu trebuie considerat ca fiind un serviciu fara mare valoare. Dimpotriva, ofera rapoarte si statistici pe care o mare parte din serviciile comerciale similare nu le ofera. E pacat sa nu profitam si sa nu folosim informatiile pentru a ne imbunatati blogul si pentru a atrage mai mult trafic.

Folositi Google Analytics? Ce alte rapoarte (in afara de cele mentionate mai sus) va sunt utile?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 3 comments… read them below or add one }

NG January 4, 2011 at 9:14 pm

Multumesc pentru pont. De in-page nu aveam habar, desi pare a fi foarte util!

Zina January 6, 2011 at 7:51 am

Foloseam demult Google Analytics, dar la capacitate minima. Foarte folositor si acest articol, m-am dus si am aplicat imediat ce ai scris si am avut cateva revelatii despre blogul meu.Multumesc !
As vrea foarte mult sa promovez acest articol pe Twitter, dar nu stiu cum sa fac. De unde iau linkul acela prescurtat, cum trebuie sa procedez?

BloggerIn January 6, 2011 at 9:42 am

@Zina – In partea dreapta sus este un buton “retweet”. Da click pe el si dupa ce te loghezi in contul de Twitter se va adauga un mesaj cu titlul si link-ul articolului.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: