Cele mai importante 4 surse de trafic pentru blogul tau

by BloggerIn on November 24, 2010

Orice blog are sau poate avea 4 surse importante de trafic: motoarele de cautare, retelele sociale, alte bloguri/site-uri si traficul platit. Pentru a putea atrage persoanele interesate la tine pe blog e bine sa stii cateva lucruri despre fiecare din aceste surse.

1. Motoarele de cautare

Traficul de pe motoarele de cautare este format din persoanele care ajung pe blogul tau dupa efectuarea unei cautari pe unul din motoarele de cautare (de ex. Google).

Cantitatea traficului de pe motoarele de cautare este direct dependenta de gradul de optimizare (SEO) al blogului tau. Este mult mai probabil ca cineva sa dea click pe un link aparut pe prima pagina a motoarelor de cautare decat pe unul care apare pe urmatoarele pagini. Din acest motiv este foarte important ca blogul tau sa apara pe prima pagina daca vrei sa atragi cititorii care cauta informatii despre un anumit subiect.

Totusi nu trebuie sa uiti ca e important sa scrii pentru cititori si nu pentru motoarele de cautare. Un blogger care se straduieste prea mult sa ajunga pe prima pagina in cautarile din nisa lui, si isi supraoptimizeaza blogul, risca sa isi irite cititorii si sa ii faca sa nu se mai intoarca pe acel blog.

Sunt multe moduri in care poti face SEO fara ca cititorii sa observe acest lucru. Folosirea imaginilor este un mod foarte subtil de a face SEO, poti optimiza un singur post sau poti urma cateva sfaturi de baza toate acestea fara a-ti supara cititorii cu tehnici de optimizare agresive.

2. Retelele sociale

A doua sursa de trafic sunt retelele sociale ca Twitter sau Facebook. Sunt multi cei care cred ca retelele sociale sunt o pierdere de vreme si sunt folosite doar de cei cu probleme de integrare in societate sau de cei cu o gramada de timp liber la dispozitie. :)  E important de inteles ca retele sociale sunt si un instrument foarte puternic de promovare.

In ziua de azi retelele sociale sunt folosite de toata lumea, de la o foarte mica firma de la parterul unui bloc pana la marile corporatii, iar folosirea unei astfel de retele iti poate aduce o dezvoltare semnificativa.

Cresterea traficului care provine de pe retelele sociale depinde foarte mult de un singur lucru: de tine. Cu cat esti mai implicat, cu atat mai multe persoane te vor urmari si ca rezultat cu atat mai multe persoane vor veni de pe contul tau de Twitter sau Facebook la tine pe blog.

Twitter

Twitter este un instrument vital pentru promovarea de bloguri si pentru interactiunea cu cititorii.

Daca nu ai inca un cont de Twitter ar fi timpul sa iti faci unul. Daca se poate, incearca sa te inregistrezi cu numele tau ca si username sau cu un nume relevant pentru blogul sau nisa ta. Dupa aceasta va trebui sa ajungi cat mai repede la cel putin 100 de foloweri. In functie de numarul de vizitatori ai blogului tau care au la randul lor cont de Twitter, acest lucru poate fi la fel de simplu ca si scrierea unui post in care anunti faptul ca acum esti si pe Twitter si in care spui cum poti fi urmarit. Acesta ar trebui sa fie primul pas.

In cazul in care in continuare nu ai 100 de followeri incepe prin a urmari acele persoane pentru care sunt sanse sa te urmareasca la randul lor. Cum poti gasi aceste persoane? Daca numarul celor care te urmaresc pe tine este aproximativ egal cu numarul celor care ii urmaresc pe ei atunci e foarte probabil ca acea persoana sa inceapa sa te urmareasca la randul ei. Totodata, pentru inceput, ar fi bine sa ii urmaresti si tu pe cei care te urmaresc pe tine, lucru care poate fi setat astfel incat sa se faca automat. Bineinteles ca vei dori sa gasesti persoane care sunt interesate de subiectul blogului tau dar nu e nici o problema daca iesi putin din aceste limite. La urma urmei este o retea sociala unde intalnirea de persoane noi este incurajata.

Pe langa aceste metode poti folosi si anumite pluginuri, sau tool-uri ca TweetAdder care te vor ajuta sa iti cresti foarte repede numarul de follower-i intr-o perioada de timp destul de scurta.

Cea mai buna metoda de a-i face pe altii sa te urmareasca pe Twitter este sa fii interesant. Cu cat tweet-urile tale sunt mai interesante cu atat este mai probabil ca urmaritorii tai sa raspunda si astfel urmaritorii lor vor afla la randul lor ca esti interesant. Ar trebui sa te feresti sa trimiti tweet-uri cu citate sau tweet-uri automate cu muzica pe care o asculti. Acestea sunt enervante si astfel urmaritorii tai for da click rapid pe butonul de „unfollow”.

Twitter este de asemenea si o oportunitate pentru promovarea unui brand. Pune-ti poza sau logo-ul tau ca si imagine de profil si customizeaza-ti o imagine de background pe homepage.

Foloseste Hashtag-uri

Hashtag-urile sunt un modul ideal de a atrage foloweri interesati de o anumita tema deoarece toti cei care folosesc un anumit stream vorbesc despre acelasi subiect. Este de asemenea o modalitate foarte buna ca tweet-urile tale sa fie vazute si de cei care nu te urmaresc inca, deoarece persoanele care folosesc acel hash-tag nu trebuie sa te urmareasca pentru a-ti vedea tweet-urile.

De exemplu daca vorbesti despre iPad folosind hastag-ul #iPad, tweet-ul tau va fi aratat tuturor persoanelor din stream-ul #iPad. Interactioneaza astfel cu persoane care folosesc un hashtag pe subiectul blogului tau, deoarece toate aceste persoane sunt potentiali viitori cititori ai blogului.

Este foarte greu sa ramai organizat atunci cand folosesti pagina implicita de Twitter. Ar trebui sa iei in considerare folosirea unui client ca Hootsuite sau Tweetdeck pentru ca iti permit sa citesti mai multe streamuri de Twitter in acelasi timp si te ajuta sa iti organizezi mult mai bine persoanele pe care le urmaresti. In acelasi timp ai acces si la alte facilitati cum ar fi Tweeturi programate sau cautari mult mai usoare.

Facebook

Facebook reprezinta mult mai mult decat vizualizarea de poze, construirea de ferme si donare de monede. Facebook este un foarte puternic instrument de marketing. Daca ne uitam la cantitatea de informatii pe care Facebook o detine despre datele demografice ale utilizatorilor, despre domeniile lor de interes ne putem da seama ce imensa oportunitate de marketing ofera Facebook.

Ca blogger este foarte important sa folosesti Facebook si sa iti creezi o pagina de fani. Cea mai importanta componenta a paginii de fani o reprezinta peretele (Wall) pe care sunt afisate mesajele tale dar si ale fanilor. Mesajele de pe Wall nu ajung doar la fanii tai ci si la prietenii fanilor!

Crearea unei pagini de fani este foarte simpla si poti crea un numar nelimitat de astfel de pagini folosind acelasi cont de Facebook. Ar trebui sa iti creezi una pentru fiecare blog pe care il ai. Dupa crearea paginii aceasta poate fi optimizata dupa care se poti incepe diferite campanii de promovare.

3. Alte bloguri sau site-uri

O sursa importanta de trafic pentru blogul tau o reprezinta alte bloguri sau site-uri. A fi mentionat intr-un articol de un blogger important este benefic atat din punctul de vedere al traficului direct dar si pentru cresterea credibilitatii in fata motoarelor de cautare. O metoda sigura de a atrage astfel de mentionari este scrierea de articole utile si interesante.

Iti recomand chiar abordarea altor bloggeri si prezentarea unui articol sau doua de pe blogul tau despre care crezi ca ar fi de interes pentru ei. In acest fel, sunt sanse sa fi mentionat pe blogurile acestora. Incearca sa scrii mesajele astfel incat sa nu para a fi spam. Iata un exemplu:

Salut X,

Iti citesc blogul de ceva vreme si imi sunt foarte utile articolele pe care le publici.

Mi-a placut foarte mult articolul despre … si am scris si eu unul pe aceeasi tema: … Daca ai timp poate te uiti peste el si imi spui ce crezi.

Y.

Din punctul meu de vedere nu are rost sa mergi pe ideea link exchange-ului, chiar daca e tentant.

De asemenea, comentariile pe alte bloguri pot aduce un trafic constant si de calitate. Cauta articole pe aceeasi tema sau nisa cu blogul tau si incerca sa adaugi comentarii pe acele bloguri. In acest fel, vizitatorii acelor bloguri vor afla si de blogul tau si e posibil sa te viziteze. E foarte important insa sa faci comentarii interesante si utile.

O alta strategie de atragere a vizitatorilor este prin folosire de guest post-uri, adica prin publicarea de articole pe alte bloguri, cum este cel publicat de SeeL pe BloggerIn.ro: Ce trebuie sa stii despre designul de blog: Headerul.

4. Traficul platit

Al treilea tip de trafic este cel platit si include publicitatea prin bannere, Google AdWords, Pay Per Click (PPC), Pay Per View (PPV) si posturile platite care apar pe alte bloguri.

Daca ai banii necesari, traficul platit este cel mai usor si rapid mod de a obtine trafic pe un blog nou. Totusi, majoritatea blogerilor dispun de un buget limitat, motiv pentru care isi vor petrece o perioada semnificativa de timp folosind metode gratuite de generare de trafic. Cu toate acestea nu trebuie scapata din vedere monitorizarea trafiului si a surselor acestuia. Daca la un moment dat vei dori sa apelezi si la traficul platit va trebui sa stii cum sa evaluezi rezultatele investitiei si astfel sa iti dai seama daca investitia facuta a meritat sau nu. Sunt multi cei care cumpara anunturi publicitare pe o gramada de bloguri fara a stie insa daca traficul care vine de pe acele anunturi se transforma sau nu in cititori/clienti.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 11 comments… read them below or add one }

Cristi Mosora November 24, 2010 at 9:45 pm

Vezi ca ai gresit titlul (poti sa stergi comentariul)

BloggerIn November 24, 2010 at 10:16 pm

Multumesc, am corectat. :)

freeseodesign November 25, 2010 at 6:42 am

Foarte bun articolul, totul ai descris bine. In mod special imi place punctul 1 ;)

Zina November 26, 2010 at 6:25 am

Foarte folositor pentru mine acest articol ! Am urmat multe dintre sfaturile gasite in articolele tale si eu zic ca am obtinut rezultate foarte bune pentru un blog cu vechimea de nici doua luni :) Multumesc mult !

tunoi January 4, 2011 at 1:24 pm

Util! :D Multumesc

Harry April 16, 2011 at 5:30 am

Eu am schimbat doar de 3 ori designul blogului si sunt detul de multumit de varianta actuala.
Trebuie sa recunosc ca Facebook si twetter sunt nist einstrumente senzationale de marketing.
In decursul a 6 luni (pana in decembrie anul trecut) nu le-am folosit si abia atinsesem un total de 5000 de vizualizari, din decembrie am inceput o campanie de promovare pe fb si twitter si am ajusn sa am o medie de 9000 vizitatori lunar, iar traficul e intro continua crestere. As vrea sa mai adaug ca pe facebook mai poti atrage vizitatori care nu ii ai in liste de prieteni/fani prin inscrierea in diversele grupuri care functioneaza pe fb.

P.Doru August 8, 2011 at 12:28 am

Multumesc pentru informatii ,foarte frumos prezentat si foarte util .
Salutarile mele !

ciui leonard August 18, 2011 at 2:51 pm

am lansat si eu de curand un blog si voi pune cu siguranta in practica ceea ce recomanzi in acest post. Blogul tau il gasesc foarte util, m-am inscris si la newsletter si sper sa mai adaugi posturi interesante si utile. Ms

Mai Profitabil August 23, 2011 at 11:42 pm

Multumesc de idei. Unele le-am pus in aplicare, celelalte sunt pe agenda de saptamana asta. E placut sa gasesti intr-un singur loc informatii care te pot ajuta sa faci o diferenta. Siteul tau e la categoria ,,de monitorizat”. Super :)

BloggerIn August 24, 2011 at 9:13 am

@Mai profitabil – Multumesc pentru aprecieri :)

irina October 12, 2011 at 11:17 pm

De ce platforma wordpress si nu hostermonster? Ce masuri de securitate folosesti la un blog? ( sa nu fii plagiat)

Leave a Comment

Previous post:

Next post: