Lectii de blogging de la TechCrunch si Mashable

by BloggerIn on September 14, 2010

TechCrunch si Mashable sunt doua bloguri pe care le urmaresc si citesc zilnic. Nu odata m-am intrebat care a fost exact reteta lor de succes. Cum au ajuns atat de populare, cu milioane de cititori fideli? Cum de au ajuns atat de profitabile?

Raspunsul, poate nu complet, l-am gasit intr-un articol de pe DailyBlogTips. Acesta mentioneaza cateva directii pe care cele doua bloguri le-au urmat pentru a ajunge ce sunt astazi. Le reproduc si eu mai jos pentru ca sunt convins ca acesti pasi pot reprezenta sfaturi utile pentru cititorii BloggerIn.ro:

1. Ingusteaza-ti nisa, dar asigura-te ca nu devine prea mica. Vizitatorii blogului tau trebuie sa aiba un interes comun, dar asigura-te ca acest interes este manifestat de o categorie mare de oameni. In caz contrar, nu vei putea castiga bani din publicitate sau orice alta metoda de monetizare similara.

2. Ramai fidel nisei alese indiferent de ce se intampla. Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa sari dintr-o nisa in alta, incepand blog dupa blog. TechCrunch si Mashable au avut de la bun inceput un singur scop: publicarea de stiri din lumea tehnologiei.

3. Simplifica lucrurile. TechCrunch si Mashable vorbesc despre tehnologie, dar incearca tot timpul sa foloseasca un limbaj simplu si accesibil. Rezultatul este faptul ca si persoanele non-tehnice le viziteaza site-ul cu regularitate.

4. Ofera valoare. Vino cu un continut original si folositor. Acest aspect este obligatoriu pentru a te evidentia din multime.

5. Ofera si cantitate. Calitatea este in mod cert pe primul loc dar daca vrei sa ai un blog profitabil ai nevoie atat de calitate cat si de cantitate. Nu trebuie sa publici un numar la fel de mare de post-uri ca TechCrunch si Mashable, dar e obligatoriu sa publici cu regularitate.

6. Construieste o comunitate in jurul blogului. O parte din succesul unui blog popular este comunitatea de cititori pe care o are. Acesti cititori nu vin numai direct de pe Google. Sunt persoane care viziteaza site-ul in fiecare zi, care isi informeaza prietenii, trimit tweet-uri si asa mai departe.

7. Fi transparent. Vei observa ca aceste doua bloguri sunt complet transparente in cea ce priveste continutul publicat. Daca nu sunt complet siguri cu privire la o stire atunci acest lucru este mentionat. TechCrunch chiar a scris un articol in care spunea ca unul din angajati a fost mituit pentru a scrie un articol favorabil. Deci daca vrei increderea cititorilor fi transparent si sincer in ceea ce priveste continutul publicat.

8. Persevereaza. Crezi ca TechCrunch a devenit gigantul care e in ziua de azi in doar 6 luni? Intr-un an? Doi ani? Ei bine, TechCrunch a implinit nu demult 5 ani. Cel mai probabil ca in primul an de existenta a fost un blog mic, iar veniturile nu erau extraordinare. Totusi Mike Arrington a perseverat pentru ca avea o viziune pe care a urmat-o.

Ce credeti despre aceste sfaturi? Pot fi aplicate? Sunt cele care asigura succesul celor doua bloguri?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 1 comment… read it below or add one }

Florin September 15, 2010 at 9:29 am

Partea cu nisa mi se pare cel mai greu de indeplinit, fiindca eu am un blog generalist, cand l-am facut nu m-am gandit la astfel de chestii. “chestii interesante” se poate numi o nisa? :(

Oricum, incerc sa ma orientez catre cultural stuff – muzica, concerte/evenimente, cultura urbana. Te rog cand mai ai timp sa dai o fuga pe la mine, sa imi spui daca reusesc vre-un pic sa pastrez postarile in categoriile enumerate mai sus.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: