Google AdManager – O solutie pentru managementul bannerelor

by BloggerIn on August 11, 2010

Atunci cand afisam bannere pe un blog sau site, pentru a promova un site partener sau pentru a prezenta un produs la care suntem afiliati, nu trebuie sa uitam de un aspect important: monitorizarea rezultatelor (numarul de afisari, click-uri, etc.). Acestea pot fi si trebuie sa fie analizate pentru a realiza optimizari.

In continuare voi prezenta Google AdManager, o solutie de management al bannerelor pe care o folosesc de ceva vreme.

De ce folosesc Google AdManager

Din capul locului trebuie sa spun ca Google AdManager nu este o aplicatie usor de folosit, dar are cateva avantaje importante. Iata cateva motive pentru care am ales si  folosesc AdManager:

  • Sunt disponibile rapoarte detaliate (vizualizari, click-uri, CTR, etc.)
  • Se pot face targetari geografice.
  • Permite rotirea bannerelor atat in cadrul aceleeasi zone cat si in zone de afisare diferite.
  • Se poate urmari performanta diferitelor bannere si a zonelor de afisare.
  • Se poate realiza un management global al bannerelor pentru mai multe bloguri sau site-uri.
  • Se poate integra cu Google AdSense, astfel incat, atunci cand nu exista bannere de afisat se publica reclame Google.

De ce Google AdManager nu e pentru toata lumea

Dupa cum spuneam, Google AdManager e o aplicatie destul de stufoasa. Daca ai doar un singur blog si nu intentionezi sa dezvolti altele, un plugin WordPress e mult mai potrivit. De asemenea, daca bannerele afisate nu aduc bani, o simpla afisare fara a folosi nici o solutie de management e suficienta.

Cum se instaleaza si se configureaza Google AdManager

In continuare voi prezenta, pe scurt, cum se foloseste aceasta aplicatie de management al bannerelor.

Primul lucru care trebuie facut este de a creea un cont. Apoi se trece la declararea unei zone de afisare: Inventory -> Placements -> New Placement.

In cadrul unei zone de afisare pot fi plasate unul sau mai multe bannere. Acestea se declara din Inventory -> Ad Units -> New Ad Unit. Pentru BloggerIn.ro am declarat o zona de afisare (cea din partea de sus a sidebarului) si 4 zone de plasare a bannerelor:

Apoi, pentru fiecare reclama sau produs trebuie facuta o comanda: Orders -> New Order. De exemplu, unul dintre produsele pe care le promovez este TweetAdder:

Se salveaza si apoi se pot adauga bannerele/imaginile (creatives):

In sfarsit se poate trece la generarea codului ce trebuie inclus in paginile blogului. Se merge la Inventory->Generate tags si se selecteaza zonele pentru care se genereaza codul HTML. Acesta este format din o parte care trebuie inclusa in headerul paginii, iar cea de a doua in locul in care se vor afisa bannerele. Iata rezultatul:

Folositi Google AdManager? Credeti ca e o solutie buna pentru managementului bannerelor?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 22 comments… read them below or add one }

'mnealui August 12, 2010 at 7:22 pm

Interesant. Merci frumos pentru sfaturi. Chiar o sa incerc sa vad si eu ce face DoubleClick.

Catalin Stanoiu August 16, 2010 at 5:45 pm

Mi-am prins urechile in el. Nu reusesc sub nicio forma sa afisez cele 4 reclame reunite intr-un patrat mare… Cam frustrant!

BloggerIn August 16, 2010 at 6:39 pm

@Catalin Stanoiu – Din pacate e destul de complicat la inceput. Si mie mi-a luat destul de mult timp pana am reusit sa afisez primele reclame. De cateva ori chiar am vrut sa renunt, dar, dupa cum am zis mai sus, Google AdManager are cateva atuuri importante.

Catalin Stanoiu August 19, 2010 at 3:07 pm

Am reusit sa rezolv problema. Era in fapt destul de simpla. Nu trebuia decat sa creez un tabel din patru casete, cu tag-uri html in widgetul pentru text a wordpress-ului si se rezolva cu pozitionarea reclamelor. Sper sa fie utila metoda si pentru ceilalti care s-au izbit de aceeasi problema.

BloggerIn August 19, 2010 at 4:11 pm

@Catalin Stanoiu – Multumesc pentru precizari. Cu siguranta ii va ajuta si pe altii.

Alin Ivascu September 26, 2010 at 10:01 pm

Intrebare,daca folosesti reclamele de la google adsense de pe adresa google.com/adsense si folosesti SI reclamele cu Google AdManager,o sa fie 2 rapoarte de castiguri..unul pe google.com/adsense si unul pe google admanager so…daca pe reclamele de pe admanager castigi X euro si reclamele de pe google.com/adsense castigi tot X euro…banii o sa fie stransi la comun sau…? o sa se faca 2 plati :|

BloggerIn September 27, 2010 at 7:08 am

@Alin Ivascu – Contul de AdManager se leaga de un cont de Adsense si astfel toate castigurile realizate prin afisarea de reclame Google prin AdManager merg pe acel cont.

Deci toate veniturile se vad in Google Adsense. Sfatul meu e sa se foloseasca canale(“channels”) pentru fiecare reclama sau zona de reclame, astfel incat sa se poata urmari de unde vine fiecare banut.

Alin Ivascu September 27, 2010 at 9:25 am

Am inteles,mersi frumos.Si mai am o nelamurire,cu DFP poti sa modifici dimensiunea anunturilor dupa bunul plac,adica exista acel custom size.Dar la “AdSense settings” la Format ,cea mai mare dimensiune tot 728×90 poti sa o alegi…Si inca ceva,o reclama (ad unit) poti s’o afisezi o singura data pe site-ul tau nu? dar daca iti creezi 10 reclame (ad units) poti sa le afisezi pe toate 10?

BloggerIn September 27, 2010 at 10:07 am

@Alin Ivascu – Sincer nu am incercat dimensiuni custom asa ca nu stiu cu ce se mananca.

Da, se pot afisa oricate ad unit-uri pe site.

Alin September 27, 2010 at 7:53 pm

Vreau sa te intreb ceva,cam ce castiguri ai pe luna,in urma utilizarii Ad Managerului,asa o aproximatie…adica e o diferenta intre adsense normal si ad manager?

BloggerIn September 28, 2010 at 9:18 am

@Alin – Nu pot sa iti raspund la aceasta intrebare pentru ca nu rulez Adsense prin Admanager decat foarte rar. De cele mai multe ori prefer sa le separ, adica unde vreau sa afisez Adsense folosesc codul direct, iar unde vreau sa afisez bannere folosesc Admanager.

Alin October 1, 2010 at 7:48 pm

Ok…am observat ceva ciudat…am pus o imagine cover pentru o reclama prin ad manager…si dupa 9 click-uri …castiguri 0 :) …cum vine asta? adica daca pui o imagine cover si cineva da click,nu castigi nimic sau cum?

BloggerIn October 2, 2010 at 11:12 am

@Alin – Nu mi-e foarte clar la ce te referi. Prin AdManager nu castigi bani decat daca activezi Adsense pentru anumite pozitii. In rest, e doar o solutie de management al bannerelor in care vezi de cate ori s-a dat click si care e numarul de afisari.

kimi January 16, 2011 at 3:30 am

Exista posibilitatatea ca in cadrul fiecarei campanii sa iti setezi mai multe bannere? Adica sa zicem ca ai 3 campanii publicitare intr-un sistem de rotatie, din care la prima ai un banner, la a doua 3 bannere si la a treia 4. As vrea sa imi afiseze bannerul de la prima campanie, apoi bannerul 1 de la campania 2, apoi bannerul 1 de la campania 3, apoi iar bannerul de la campania 1, apoi bannerul 2 de la campania 2 si tot asa… Se poate?

BloggerIn January 16, 2011 at 9:28 am

@kimi – Da, acest lucru este flexibil. As spune chiar ca sistemul este prea flexibil oferind foarte multe posibilitati.

kimi January 16, 2011 at 6:02 pm

Am citit ceva documentatie, am si vazut ceva tutoriale dar nu imi dau seama sa se poata defini mai multe campanii pentru acelasi spatiu publicitar si sa pun mai multe bannere pentru aceeasi campanie. Ai vreo scurta sugestie cum s-ar putea face lucrul asta? Nu vreau mura in gura, dar chiar nu am gasit nicio specificatie

BloggerIn January 17, 2011 at 3:27 pm

@kimi – Uite cum fac eu:

Pasul 1. Definesc un Placement (adica o zona in care se va pune reclama – intr-o astfel de zona pot sa fie mai multe bannere)
Pasul 2. Definesc un Ad Unit (reprezinta o zona in care se pune reclama propriu-zisa – Un Placement poate contine mai multe Ad Unit-uri).
Pasul 3. Definesc un Order (o campanie) in care se aleg Placement-urile sau Ad Unit-urile in care se se afiseze reclamele pentru campanie.

Un ad unit poate fi folosit pentru mai multe campanii si astfel se obtine rotirea reclamelor.

Sper ca te-am ajutat :)

Justin April 4, 2011 at 9:59 am

Salutare,

O intrebare am pentru tine: ai cumva idee cum pot sterge un web property ? :)

Merci

BloggerIn April 4, 2011 at 12:24 pm
Justin April 4, 2011 at 6:36 pm

;) ) merci … asta gasisem si eu … momentan cred ca am sa raman pe openx pentru ca poate mi se pare mie dar e cam slab documentat google ad manager

BloggerIn April 4, 2011 at 8:48 pm

@Justin – Cam ai dreptate. La partea de documentatie nu sta prea bine.

vio April 10, 2011 at 10:25 pm

SAlutari si mersi mult ….acum am aflat infinal cum se foloseste miiiiii de multumiri

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: