Ce putem invata de la spameri

by BloggerIn on July 28, 2010

Cred ca nu gresesc atunci cand spun ca nimanui nu ii place spamul si cu atat mai putin spamerii. Acest articol nu e menit sa prezinte spam-ul intr-o lumina favorabila si nu e nici un indemn de a face ceva lipsit de etica, totusi, trebuie sa recunoastem ca spamerii acapareaza o cota semnificativa din piata on-line iar daca le analizezi tacticile poti invata cateva lectii de marketing foarte utile.

Cauta o balta plina cu peste

Spamerii stiu foarte bine ca atunci cand pescuiesti cel mai important este ca balta sa aiba peste si se concentreaza intotdeauna pe nisa cu cel mai mare numar de „pesti”. Asta inseamna ca ei intotdeauna targeteaza clienti dispusi sa cheltuie bani pe un anumit tip de produse. Exemple de astfel de nise sunt: sanatate, produse de lux, programe anti-virus, produse farmaceutice etc.

Daca targetezi o nisa obscura iti va fi foarte greu sa obtii rezultate chiar daca produsul si politica de marketing sunt excelente. Daca te orientezi catre o piata mai larga si mai profitabila, vei avea bineinteles de confruntat o competitie mai ridicata dar iti va fi mult mai usor sa iti imbunatatesti si sa iti promovezi produsul.

Lista cu adrese de email este foarte importanta

E-mailul este un mijloc de comunicare foarte la indemana, motiv pentru care spamerii il folosesc atat de des. Prin intermediul e-mailului spamerii reusesc sa isi afiseze mesajele direct in fata viitoarelor „victime”.

Oricat de dezaprobata si lipsita de etica ar fi activitatea lor, spamerii reusesc sa atinga o rata a conversiei in profit a mailurilor trimise, suficient de ridicata astfel incat sa le renteze sa isi continue activitatea. In aceste conditii imagineaza-ti ce ai putea face tu cu urmatoarele:

  • O lista de persoane care si-au dat acordul sa primeasca mailuri de la tine,
  • Un continut de calitate de care sa beneficieze cititorii tai si
  • Promotii atractive pentru produse si servicii excelente?

Texte eficiente de marketing

Te-ai gandit vreodata cum sunt convinsi unii oameni sa cumpere produse contrafacute?

Totul se reduce la un singur cuvant: marketing.

Spamerii nu folosesc neaparat un limbaj foarte elevat, in schimb folosesc tehnici de marketing foarte solide si testate de-a lungul timpului. Oricine stapaneste cateva tehnici esentiale ale marketingului va fi capabil sa vanda chiar si produse de foarte proasta calitate.

Daca ai o reputatie excelenta si un produs/ serviciu de calitate, vei reusi sa il vinzi unui numar semnificativ de persoane care, daca sunt multumite de ceea ce le oferi, te vor recomanda altor persoane care la randul lor iti vor cumpara produsul si asa mai departe.

Marketingul e la fel de important ca un produs sau serviciu de calitate. In unele situatii poate fi chiar mai important motiv pentru care nu trebuie sa ii subestimezi puterea.  

Marimea conteaza

Pentru a face o vanzare un spamer trimite mai mult de 1 milion de mailuri. In general rata de conversie a acestora este mai mica decat 0,0001% astel pentru a face profituri de mii de dolari pe zi spamerii trimit milioane si milioane de mailuri.

Bineinteles asta nu inseamna ca trebuie sa iti spamezi persoanele din lista ca si cum nu ar mai exista ziua de maine. Ce trebuie sa retii este faptul ca, chiar si cele mai bune rate de conversie, sunt destul de mici ca si valoare.

Daca esti capabil sa obtii o rata de conversie de 5 sau 6% din lista ta inseamna ca faci o treaba excelenta cu toate ca asta inseamna ca 95% a persoanelor din lista ta nu vor cheltui nici macar un banut cu tine.

In realitate, o rata de conversie de 1% este mai mult decat satisfacatoare. Asta inseamna ca daca ai 1.000 de subscriberi carora le trimiti un mail in care le prezinti noul tau produs si doar 10 dintre ei il si cumpara este foarte bine.

Ce credeti? Avem ce invata de la spameri? Sunt tehnicile lor potrivite pentru bloggerii "cinstiti"?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 5 comments… read them below or add one }

andrei July 28, 2010 at 10:12 pm

Nu, eu nu as face spam doar ca sa atrag mai multi clienti catre un produs de-al meu. Daca nu reusesc prin metode cinstite inseamna ca am dat gres.

freeseodesign July 28, 2010 at 11:35 pm

Eu sunt de parere ca a invata si a practica, sunt lucruri diferite. Si cred ca avem ce invata de la spameri. Prin spamul ce il primesc, imi pot face niste concluzii.

Iulian - Social media marketing Romania July 29, 2010 at 1:02 am

Spamul este si va fi o chestie foarte taioasa. Unii sunt foarte vehementi impotriva altii sunt mai ingaduitori. Dar daca stam sa ne gandim spam-ul este peste tot. Ceea ce face un spammer cand trimite un mail face, din punctul meu de vedere, si o televiziune cand iti intrerupe filmul pentru publicitate, panourile publicitare din Piata Unirii in Bucuresti, afisele de pe toate gardurile. Cred ca am putea invata foarte mult nu atat de la spammeri cat din greselile lor. Prin ei putem evidentia limita spamului, cat de adanc poti sa intri in viata unui individ inainte ca acesta sa te considere un intrus si nu o simpla reclama…

Numai bine,
Iulian

Ginake July 29, 2010 at 7:48 am

Sunt de acord cu spamul, atata timp cat nu ma afecteaza, pana la urma e vina credulilor care pun botul la acele emailuri. Mai aveam un tovaras care era pacalit de nu stiu cine, ca a mostenit o suma de bani… bineinteles pe mail :) .
Din cate stiu spamul se pedepseste destul de aspru in .ro.

Madalina July 29, 2010 at 7:55 am

@Iulian: si eu sunt de aceeasi parere.

Nu folosesc metodele spamerilor, pentru ca nici mie nu-mi place sa primesc mesaje de acest tip. Ca sa-mi promovez blogul am folosit metodete pe care le-ai prezentat tu aici si pentru care iti multumesc; am avut rezultate chiar din prima zi.

O zi faina!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: