Cum sa cresti veniturile din Google Adsense

by BloggerIn on July 20, 2010

Dupa ce am prezentat pe scurt ce e Google Adsense, e momentul sa vedem cum se pot optimiza veniturile. In ceea ce priveste Adsense amanuntele conteaza, fiecare modificare/optimizare poate face diferenta.

Veniturile din Adsense depind de multi factori, dar pot fi condensate in urmatoarea formula:

Venituri Adsense = Trafic + Reclame bine platite + Reclame relevante + Pozitionare optima + Design potrivit

Fiecare din cei cinci factori contribuie direct la veniturile obtinute, iar neglijarea oricaruia dintre ei duce la rezultate sub asteptari. Sa ii luam pe rand.

Trafic

O observatie elementara: cu cat reclamele sunt vazute de mai mai multe persoane, cu atat e mai mare probabilitatea ca cineva sa dea click pe ele. De cele mai multe ori veniturile din Adsense sunt direct proportionale cu traficul. 

Asadar, o prima directie de a creste veniturile din AdSense este aceea de a lucra la cresterea traficului. Cateva optiuni sunt: crearea de continut original si de calitate, promovarea articolelor pe retele sociale, crearea unui newsletter, etc.

Reclame bine platite 

Din nou un lucru elementar: cu cat reclamele afisate sunt mai bine platite, cu atat veniturile sunt mai mari. Aici intervine nisa blogului sau subiectul unui anumit articol. De exemplu, pentru un blog cum este BloggerIn.ro, reclamele targetate sunt destul de putine si deci destul de ieftine. In schimb pentru un blog care vorbeste despre jocuri, reclamele sunt mai scumpe si deci venitul per click este mai mare. Evident si veniturile totale sunt mai mari.

Din acest punct de vedere, o metoda de optimizare o reprezinta scrierea de articole care targeteaza cuvinte cheie “scumpe”. Problema cea mai mare o reprezinta tocmai identificarea acestor cuvinte cheie. Exista tot felul de liste de vanzare cum ar fi Top Paying Keywords, dar nu sunt convins ca reprezinta cea mai buna solutie. Personal, merg pe modelul de incercare/eroare si pe folosirea unui cont de Adwords (astfel ma pun in pozitia cumparatorului de reclame si imi dau seama care sunt preturile pentru anumite cuvinte cheie).

Reclame relevante 

Un alt aspect important il reprezinta relevanta reclamelor afisate. Desi reclamele Adsense sunt targetate contextual, daca nu exista reclame care sa se potriveasca cu continutul paginii sau nu este clar care e targetul articolului, atunci se afiseaza reclame ce nu au o legatura directa cu articolul. Daca intr-un articol care vorbeste despre excursii in Venezuela (de exemplu) apar reclame despre jocuri, e foarte probabil ca reclama sa ramana neobservata.

Primul pas de optimizare in aceasta directie este de va asigura ca exista reclame relevante pentru cuvintele pe care le targetati. In general, o cautare pe Google ar trebui sa va lamureasca in aceasta privinta. Daca apar reclame in pagina de rezultate, atunci cuvintele sunt ok. Daca nu atunci, e bine sa va orientati catre alte cuvinte.

O alta optiune o reprezinta cresterea densitatii de cuvinte cheie. Adsense scaneaza continutul fiecarui articolul si afiseaza reclame in functie de cuvintele cele mai folosite. O crestere a densitatii de cuvinte asigura afisarea de reclame relevante.

Tot in acest context, e bine sa fie abordat un sigur subiect per pagina/articol.

Pozitionare optima

Una din cele mai importante atuuri ale Google Adsense o reprezinta flexibilitatea. Adsense permite afisarea de reclame in format text, imagine, video, de dimensiuni si culori din cele mai diverse.

Pozitionarea reclamelor este esentiala pentru a obtine venituri bune. Cel mai bun loc de plasare a reclamelor o reprezinta continutul articololului. In acest fel, vizitatorul care cauta o rezolvare a unei probleme are la indemana o alternativa la articolul pe care il citeste.

In general, reclamele trebuie pozitionate in partea de sus a paginii pentru a putea fi observate. Potrivit unor studii, vizitatorii de bloguri stau in medie in jur de 60 de secunde pe o pagina iar cei mai multi nu nu ajung sa vada partea de jos a paginii.

Google a publicat o harta cu zonele care atrag atentia vizitatorilor pe paginile pe care le viziteaza (imagine dreapta). Zonele portocalii sunt si zonele cele mai bune pentru plasarea reclamelor.

Design potrivit

E important ca reclamele sa se integreze in design-ul blogului, atat ca si plasament cat si in ceea ce priveste culorile. Reclamele trebuie sa dea impresia ca sunt parte integranta a continutului blogului si ca vin in ajutorului vizitatorului.

In ceea ce priveste dimensiunile care dau cel mai bun randament, Google recomanda urmatoarele formate:

  • 336×280 Large Rectangle
  • 300×250 Medium Rectangle
  • 160×600 Wide Skyscraper.  

Din propria experienta, pot spune ca si formatul 468×60 este destul de bun.

Cea mai buna abordare o reprezinta incercarea de diverse plasamente, culori, dimensiuni si continua optimizare.

Concluzie

Google Adsense reprezinta o metoda la indemana de monetizare a unui blog, dar atingerea unui nivel decent al veniturilor necesita anumite eforturi. Simpla plasare de reclame are, de ce la mai multe ori, rezultate sub asteptari. Optimizarile permanente sunt cele care cresc veniturile.

Ce alte metode de optimizare Google Adsense ati folosit? Care sunt formatele cele mai bune?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 10 comments… read them below or add one }

Avadanei Andrei July 20, 2010 at 12:07 pm

La capitolul trafic as putea spune ca nu iti dau in totalitate dreptate. Am observat ( nu numai parerea mea) ca o data cu cresterea calitatii continutului atragi si trafic relevant (de calitate), care inseamna cititori fideli. Acesti cititori nu vor fi atrasi de reclame pentru ca ei vor intra la tine doar pentru continut nu pentru alternative. :)

BloggerIn July 20, 2010 at 12:29 pm

@Avadanei Andrei – Da, cred ca ai dreptate.

Stau si ma gandesc cum e mai bine: sa ai continut foarte bun si deci multi vizitatori fideli, dar mai putine click-uri sau continut ok, targetat pentru a atrage trafic de pe motoarele de cautare, cu mai putini cititori fideli, dar mai multe click-uri.

SeeL July 20, 2010 at 10:27 pm

Mai este un lucru foarte important. Am auzit despre un anumit gen de gandire: “Eu stiu ca aia e reclama AdSense si iti dai seama ca niciodata nu voi da clic pe ea. Niciodata nu dau clic pe reclame, ca sa nu ii cresc veniturile detinatorului”. asa-i romanul de multe ori. Este invidios pe cel care se descurca.

Poti sa ma contrazici daca vrei.

Florin July 21, 2010 at 1:39 am

@SeeL – eu daca citesc vre-un blog care imi place si vad ca are adsense pe el dau click – pentru ca stiu ce bucuros eram cand vedeam ca am mai incasat cativa centi. Ai cam generalizat la faza asta. Sunt multi care pur si simplu nu ajung sa citeasca reclamele – pentru ca stiu ca sunt reclame- nu ca nu dau click pe ele pentru ca stiu ca o sa primeasca respectivul bani. Nu-mi spune tu mie ca daca un cititor vede o reclama la ceva ce-l intereseaza cu adevarat nu da click pe ad si cauta in google sa ajunga pe aceeasi pagina.

BloggerIn July 21, 2010 at 7:15 am

@SeeL, @Florin – Am dat si eu de persoane care gandesc in acest fel, dar am speranta ca sunt doar cazuri izolate. :)

SeeL July 21, 2010 at 8:17 am

De fapt eu cred ca sunt cazuri izolate. Nu vreau sa generalizez. Dar asa ma agit cand observ asemenea moduri de gandire… Cum spunea si Florin, eu ma bucur si acum pentru acei centi pe care ii primesc. Am vrut sa spun ca am auzit de curand acest fel de a gandi la un prieten al meu. Repet, nu vreau sa generalizez.

Cristi August 4, 2010 at 10:24 am

am si eu o intrebare, dacă tot sunt aici la adsense…

deci folosesc acest AdSense pentru conţinut dar mai sunt 3 variante

AdSense pentru căutare, AdSense pentru alimentări … , le pot utiliza si eu ? au vre-un folos ? aduc cv castig in plus ? sau nu merita sa ma complic cu ele ?

sunt mai nou in blogsfera…

BloggerIn August 4, 2010 at 10:34 am

@Cristi – Din experienta mea, numai Adsense pentru cautari aduce venituri cat de cat ok. Dar exista cazuri cand functioneaza si celelalte. De exemplu, daca ai un blog cu peste 10-20 000 inscrisi la RSS, reclame afisate in feed-uri pot sa aduca ceva beneficii.

Daca ai domenii care au fost candva populare si au multe link-uri catre ele, dar pe care nu mai este nici un fel de continut, pot fi folosite pentru afisarea de reclame Adsense (Adsense pentru domenii).

Legat de Adsense pentru cautari, desi l-am folosit pe bloguri cu trafic destul de mare veniturile au fost intotdeauna foarte mici.

Asa ca, sfatul meu e sa te concentrezi pe reclamele pentru continut.

laurentiu August 1, 2011 at 7:08 pm

Salut! Acum cateva zile mi-am facut si eu un blog cu blogger de la Google. In termeni si conditii zicea ca trebuie sa am peste 13 ani ca sa-mi fac un blog, cea ce am. Dar pt adsense trebuie peste 18?

BloggerIn August 2, 2011 at 8:50 am

@laurentiu – Din cate stiu varsta minima este de 18 ani. Probabil e legata de primirea banilor. Solutia este sa creezi contul pe numele unuia din parinti, iar ei vor putea sa intre in posesia banilor fara probleme.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: