Construirea si alegerea unui logo [Experiment] (I)

by BloggerIn on June 8, 2010

Vine un moment in viata fiecarui blog cand se pune problema alegerii unei identitati clare si a unui brand.

In acest moment, blogului BloggerIn.ro ii lipseste o imagine unitara, care sa il identifice din punct de vedere vizual printre alte bloguri. Ca sa fiu mai exact: blogul nu are logo, pagina de Facebook are o imagine cu ceva scris, pe contul de Twitter e o poza cu mine. Ideal ar fi ca toate acestea sa promoveze aceeasi imagine, acelasi brand.

Din acest punct de vedere, cel mai important e logo-ul. In perioada urmatoare (7-8 zile) voi descrie procesul de construire si alegere a unui logo pentru BloggerIn.ro. Voi apela la o modalitate pe care nu am mai folosit-o pana acum si anume crowdsourcing. Pentru cei care nu stiu, crowdsourcing inseamna ca lucrarea este executata de mai multi, dar este platita doar varianta aleasa/castigatoare.

Asadar, este un experiment care sper ca imi va aduce rezultate bune. Voi prezenta cat mai multe etape din acest proces si chiar voi provoca cititorii blogului sa ma ajute la alegerea logo-ului final.

Legat de buget, am primit oferte de la diversi designeri cuprinse intre 50 si 200 de euro in functie de portofoliul fiecaruia. Am decis sa aloc putin mai mult si anume $250 pentru a ma inscrie in LogoTournament.

Asadar, LogoTournament

Pas 1Crearea contului presupune introducerea datelor clasice: username, parola, email, etc.

Pas 2. Dupa confirmarea adresei de email si intrarea in cont se alege Create New Contest.

Pas 3. Se introduc apoi numele blogului sau site-ului, sloganul si o scurta descriere:

Ceea ce e foarte bine la BloggerIn.ro este ca atat domeniul cat si sloganul pot fi intelese foarte bine si in engleza . :) Asadar, nu va fi greu de inteles ce imi doresc.

Pas 4. Se introduc apoi informatii legate de audienta blogului:

Pentru ca BloggerIn.ro e destul de generic, orice blogger care scrie in limba romana cred ca poate gasi ceva util pe blog.

Pas 5. Urmeaza definirea stilului. Exista multe optiuni si modele. Am ales cat mai multe din ele pentru a nu limita creativitatea designerilor. De asemenea, am insistat pe faptul ca imi doresc o integrare a culorilor (rosu, galben si albastru) in logo. Ca doar e … Blogger In Romania :)

Pas 6. Pentru durata campaniei am ales 7 zile, iar ca buget, bugetul minim acceptat, adica $250. Pentru aceasta suma ma pot astepta la 30-35 de propuneri.

Pas 7. Plata se poate face cu cardul sau prin PayPal. Am avut surpriza sa se adauge si taxele pe care le percepe PayPal, adica la cei $250 s-au adaugat $7.78. Dar daca m-am prins in hora, atunci trebuie sa joc.

Am facut plata si astept propunerile de logo. Puteti si voi urmari impreuna cu mine rezultatele aici.

Ce parere aveti despre crowdsourcing? Credeti ca voi obtine un logo reusit? Ce parere aveti despre propunerile de pana acum?

Update 10/6/2010: Experimentul dupa 2 zile.
Update 17/6/2010: Am ales logo-ul BloggerIn.ro si castigatorul concursului.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 2 comments… read them below or add one }

Florin June 10, 2010 at 10:27 am

nu imi plac nici una din propunerile de pana acum, dar ma e totusi o gramada de timp – sa sperac ca va aparea ceva cu adevarat interesant. Eu nu as plati suma aceea de bani pentru un logo “profesional”… Prefer sa deschid photoshop-ul si sa incerc eu diferite variante.. :D

BloggerIn June 10, 2010 at 4:37 pm

@Florin – Intr-adevar costa destul de mult. Dar pe langa logo sper sa acumulez si experienta in domeniul crowdsourcing-ului. S-ar putea sa merite :)

Leave a Comment

{ 4 trackbacks }

Previous post:

Next post: