Cum sa iti monetizezi blogul cu cap

by BloggerIn on June 6, 2010

Exista multe metode prin care se pot obtine bani de pe urma unui blog, dar, pentru a avea rezultate, procesul de monetizare trebuie facut cu mare atentie. Mai jos am enumerat cateva reguli de bun simt care e bine sa fie luate in considerare.

Pune continutul si cititorii pe primul loc

Valoarea unui blog este data de continut si de comunitatea din jurul acestuia. Monetizarea trebuie facuta in asa fel incat sa nu afecteze calitatea continutului si nici sa nu indeparteze cititorii.

Nu lasa reclamele sa fie dominante

Un blog cu foarte multe reclame spune cel putin doua lucruri despre proprietar:

  1. Vrea sa profite la maxim de fiecare vizitator pe care il primeste pe blog.
  2. Nu este  interesat de confortul cititorului – se stie ca blogurile cu multe reclame sunt deranjante pentru majoritatea cititorilor.

Este o reteta sigura de alunga cititorii fideli de pe blog, iar acestia sunt cei mai valorosi din punct de vedere a monetizarii.

Asigura-te ca doar reclamele relevante sunt afisate pe blog

Pentru a avea rezultate bune, reclamele trebuie fie potrivite cu profilul vizitatorilor. Este aproape inutil sa se afiseze reclame care nu au legatura cu nisa blogului. De altfel, Google Adsense stie acest lucru si afiseaza reclame targetate contextual, adica in concordanta cu continutul blogului sau al paginii pe care se afiseaza.

Scrie articole doar despre produsele pe care le-ai folosit

Cititorii fideli se castiga greu si se pierd usor. A scrie un articol despre un produs pe care nu l-ai folosit este o metoda simpla de a pierde increderea cititorilor. Acestia isi vor da seama ca nu ai vrut sa oferi valoare prin scrierea articolului, ci doar ai avut un interes in a prezenta produsul.  

Promoveaza produse la care esti afiliat doar daca esti convins ca sunt utile si potrivite pentru cititorii tai

Pentru multi bloggeri exista tentatia de a promova produse prin programele de afiliere fara a tine seama de profilul cititorilor. Este un cutit cu doua taisuri, ambele neplacute. In primul rand rezultatele vor fi slabe. In al doilea rand, cititorii vor deveni reticenti fata de alte produse promovate pe blog.

Nu va grabiti sa promovati produse doar pentru ca ati auzit ca au o rata mare succes sau pentru ca ofera un comision mare. Mai intai trebuie identificate nevoile cititorilor si de abia apoi trebuie ales produsul potrivit. Principalul criteriu in alegerea unui produs de promovat trebuie sa fie valoarea pe care o aduce cititorilor.

Concluzie

Majoritatea citorilor inteleg si accepta nevoia unui blogger de a monetiza traficul, de a avea un beneficiu de pe urma informatiei oferite. Dar si bloggerul trebui sa fie constient ca un blog nu este un supermarket. In primul rand trebuie sa ofere beneficii cititorilor si abia apoi sa astepte rezultate financiare.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 1 comment… read it below or add one }

Tudor June 8, 2010 at 7:09 am

Eu folosesc doua modalitati de postare a unui articol publicitar. Public integral materialul trimis de catre partener – cu mentionarea sursei, sau il redactez eu – doar in situatia in care cunosc obiectul promovat.

Urasc bloggerii care ascund cu buna stiinta defectele unor produse pe care le promoveaza

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: