9 lucruri pe care sa le faci inainte a publica un articol

by BloggerIn on June 4, 2010

Pentru a obtine rezultate maxime cu un articol publicat acesta trebuie sa treaca prin cateva etape de "slefuire". Cand spun rezultate ma refer la trafic, pozitie cat mai sus in cautari, conversie in vanzari.

Exista perceptia ca odata scris articolul propriu zis, 99% din munca e terminata. Gresit! Mai corect ar fi sa consideram ca 50% din munca e finalizata si ca articolul mai trebuie sa parcurga cateva etape inainte de a fi publicat.

Iata 9 pasi pe care ar trebui sa ii ai in vedere inainte de a publica un articol. 

1. Citeste articolul pe care l-ai scris

Tentatia e foarte mare ca odata articolul scris sa se apese butonul Publish. Este o greseala. Orice articol trebuie citit de 2-3 ori inainte de a fi publicat pentru a corecta greselile de scriere, de exprimare, pentru a aranja mai bine paragrafele, etc.

De asemenea trebuie urmarita logica articolului si daca argumentele folosite in sustinerea temei/subiectului sunt solide.

2. Completeaza articolul

Odata citit articolul, ar trebui sa fie clar pentru autor daca se mai pot adauga paragrafe, fraze, imagini, astfel incat articolul sa fie cat mai complet. Un articol care prezinta subiectul pe larg are mai mari sanse sa fie apreciat si deci mentionat pe alte bloguri, obtinandu-se astfel backlink-uri.

3. Optimizeaza articolul pentru cuvinte cheie

Se stie ca o mare parte din traficul oricarui blog vine de pe motoarele de cautare. Deci optimizarea este importanta si ar trebui sa intre in obisnuinta fiecarui blogger.

Alegerea cuvintelor cheie se poate face folosind Google AdWords Keyword Tool. Ca regula generala, trebuie alese cuvintele cu trafic cat mai mare si concurenta cat mai mica. Dupa ce aleg 2-3 cuvinte cheie acestea vor fi folosite pentru completarea tag-urilor meta (title, description, keywords) si a post tag-urilor. Pentru completarea meta tag-urilor va recomand folosirea plugin-ul All in One Seo.

4. Alege un titlu potrivit

Dupa ce au fost alese cuvintele cheie se poate trece la titlul articolului. Ca regula generala, e bine ca titlul sa fie scris dupa ce articolul a fost terminat si nu invers.

Alegerea unui titlu este o arta in sine, pentru ca titlul poate determina daca un articol este citit sau nu, daca ajunge sa fie popular pe retele de socializare, etc.

5. Fa legatura cu alte articole pe care le-ai scris

Fiecare articol este o poarta de intrare in blog si deci o oportunitate de transforma un vizitator intr-un cititor fidel. Asadar, e util ca, acolo unde e cazul, sa se faca legatura catre articole mai vechi. E important sa se faca legatura doar catre articole de cea mai buna calitate.

6. Fa legatura cu resurse externe, daca e cazul

Multi bloggeri ezita sa puna link-uri catre alte site-uri sau bloguri. Este o greseala! Cititorul apreciaza informatia de calitate, dar si sursa ei. De exemplu, daca spunem: "mai multe amanunte despre aceasta problema gasiti pe site-ul X", atunci cititorul va retine blogul ca sursa de informatii.

Bineinteles, nu trebuie abuzat de link-uri externe, si nici nu trebuie ca un blog sa devina agregator de articole si solutii prezentate pe alte bloguri.

Exista mitul ca link-urile externe influenteaza negativ Page Rank-ul. Acest lucru nu mai este valabil de ani de zile.

7. Asigura-te ca toate link-urile functioneaza

Un lucru de bun simt: verifica toate link-urile inainte de a publica un articol. Pentru un cititor interesat este foarte suparator sa nu poata accesa informatia la care doreste sa ajunga.

Un click pe Preview si click-uri pe toate link-urile din articol te pot scuti de viitoare neplaceri.

8. Adauga imagini cat mai sugestive

Imaginile pot transforma un articol bun intr-un articol foarte bun si un articol foarte bun intr-unul exceptional. Sa nu uitam ca imaginile sunt cele care ne atrag prima data atentia.

Calitatea imaginilor folosite trebuie sa fie foarte buna. Decat sa folosesti o imagine de proasta calitate, mai bine fara.

9. Optimizeaza permalink-ul

Nu in ultimul rand trebuie optimizata adresa/link-ul articolului. Acesta nu trebuie neaparat sa fie exact la fel cu titlul. Este recomadat sa se renunte la cuvintele de legatura si sa foloseasca cuvintele cheie din articol.

Ce alte lucruri faceti inainte de a publica un articol?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 5 comments… read them below or add one }

freeseodesign June 4, 2010 at 4:21 pm

1. Nu alegeti prea multe cuvinte cheie. Pastrati numai cele care se potrivesc continutului paginii
2. Evitati cuvinte cheie duplicate in META
3. Nu scrieti numai pentru motoare de cautare, scrieti si pentru cititori

andrei June 5, 2010 at 5:45 pm

Da, incerc sa le fac pe toate. Logic, grabit si neatent fiind, mai scapa greseli.

sonia June 5, 2010 at 6:50 pm

Bune sfaturile. As mai adauga ca e important si numarul de cuvinte…Articolele prea lungi plictisesc.

Horia June 13, 2010 at 7:40 pm

Salut!
Daca am un subiect mai amplu crezi ca e de preferat sa fie impartit in bucati mai mici sau poate fi prezentat intr-un singur articol, chiar daca e mai lung?
Multumesc.

BloggerIn June 14, 2010 at 4:07 pm

@Horia – Depinde de subiect. Sunt avantaje si deavantaje pentru fiecare abordare. Daca articolul nu e extrem de lung eu prefer sa il pun intr-un singur post. In acest caz densitatea de cuvinte cheie e mai mare si sunt sanse sa fie mai pareciat de motoarele de cautare. In plus, si cititorii prefera de multe ori sa gaseasca toata informatia intr-un singur loc.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: