10 metode de a face bani din blogging

by BloggerIn on May 29, 2010

Pe BloggerIn.ro am pomenit de mai multe ori ca blogging-ul poate fi o afacere, adica poate reprezenta o sursa (importanta) de venituri. Exista persoane (chiar si in Romania) care traiesc doar din blogging si o duc cel putin decent.

Foarte multi si-au creat un blog si scriu din pasiune sau din dorinta de a comunica. Dar blogging-ul poate fi mai mult decat atat. 

Voi enumera in continuare principalele metode de a face bani din blogging. Inainte de a incepe, e important sa subliniez ca a castiga din blogging nu e usor. Necesita aceeasi tenacitate, perseverenta, efort ca  orice alta afacere (cinstita :) ).

Metode directe

Publicitate

Cea mai comuna metoda de a castiga bani din blogging este aceea de a afisa reclame, sub forma de bannere, text sau linkuri. Exista multe retele de publicitate, cea mai cunoscuta fiind Google Adsense. Acestea afiseaza reclame contextuale, adica in functie de continutul paginii. Alte criterii de afisare sunt: provenienta vizitatorilor, limba pe care o folosesc, uneori chiar varsta, profilul site-urile vizitate, etc.

Pe langa Adsense, mai exista numeroase astfel de retele, cum ar fi: Chitika, Azoogle Ads, Intelli Txt, Tribal FusionClicksor, AdHearUs, Kanoodle, Pheedo, TextAds, Bidvertiser.

Castigurile pot ajunge in posesia bloggerului prin PayPal sau chiar prin Western Union, cum este cazul Google Adsense.

Pentru blogurile in limba romana, aceasta metoda da rareori rezulatele asteptate. E nevoie de mult trafic si de o nisa care sa fie atractiva pentru cei care cumpara publicitate. Oricum este o metoda care merita incercata. 

Sponsorizari

In momentul in care un blog ajunge sa aiba un trafic bun si sa atraga atentia unui segment de cititori, apar si cei interesati sa isi promoveze un anumit gen de produse. Bineinteles ca si aici blogurile de nisa au un mic avantaj. Pentru acestea este foarte clar cine sunt vizitatorii si ce cauta.

Aceasta metoda presupune afisarea de bannere sau link-uri ale sponsorilor. De cele mai multe ori se percepe un tarif lunar in functie de trafic si de nisa.

Articole platite

Tot la capitolul sponsorizari, dar mascate, se pot incadra articolele platite. Acestea au sanse sa fie mai usor de “digerat” de catre cititori decat un simplu banner.

Pentru un blogger, articolele platite reprezinta o oportunitate, dar si o amenintare, pentru ca cititorii vor percepe articolul ca fiind parte din continutul blogului.

Pretul unui astfel de articol se stabilieste in functie de trafic, continutul articolului, numarul de link-uri incluse, etc.

Afiliere

Orice blogger poate decide la un moment dat sa promoveze anumite produse sau servicii de care pot beneficia cititorii sai. Pentru fiecare vanzare realizata se castiga un comision care poate varia intre 10 si 75% din valoarea produsului.

Exista retele care listeaza produse ce pot fi promovate prin acest model cum ar fi 2ParaleAmazon, Linkshare, Clickbank sau Commission Junction. De asemenea, multe produse sau servicii au propriul program de afiliere. Acestea necesita crearea unui cont si folosirea unui link customizat pentru promovarea produselor.

Castigurile difera in functie cat de credibil este promovat un produs (de cele mai multe ori experienta proprie are cel mai mare succes), de traficul atras pe pagina de promovare si de profilul cititorilor.

Ca si exemplu, BloggerIn.ro este afiliat la urmatoarele produse sau servicii: TweetAdder, Thesis, ThirdTribe, Shoemoney, Scribe.  

Donatii

In cazul in care blogul prezinta continut de mare valoare si ofera solutii la diverse probleme, un blogger poate lua in considerare varianta afisarii unei metode de a colecta donatii. Un buton PayPal poate fi o solutie buna.

Acest metoda trebuie folosita si prezentata cu grija pentru a nu starni antipatia cititorilor.

Metode indirecte

Marea majoritate a bloggerilor prefera metodele de monetizare directe, dar trebuie spus ca metodele indirecte, desi necesita mai mult efort, sunt mult mai profitabile. Practic, blogul poate fi o rampa de lansare pentru servicii si produse proprii.

Ebook-uri si carti tiparite

Un ebook poate fi scris relativ usor si nu necesita mari investii. Un Word si un convertor PDF sunt suficiente. Bineinteles, e nevoie de subiect, cunostiinte si de capacitatea de a oferi valoare. Promovarea se poate face extrem de eficient prin intermediul blogului, cu o rata de conversie excelenta. Iata un exemplu: $72,000 in E-Books in a Week.

Acelasi lucru se poate face si in cazul cartilor tiparite, desi, in Romania, e foarte greu sa publici. Un exemplu tot de la Problogger.net: Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income.

Forumuri

Un blog popular are parte de o comunitate activa care poate fi valorificata prin intermendiul unui forum. Practic se poate pune la dispozitia comunitatii o platforma de comunicare mai directa decat blogul. Iar un forum poate deveni o sursa buna de venituri din publicitate si din sponsorizari.

Cursuri si siteuri de membership

O alta modalitate de extinde un blog este aceea de a oferi cursuri pe diverse teme sau chiar acces la forumuri private, cu acces platit. Iata trei exemple:  Online Profits, Shoemoney System, Problogger.com.

Freelancing

Pentru cei pentru care scrisul e o obisnuinta, o placere, dar si un hobby, pot sa isi foloseasca capacitatile pentru a scrie pentru altii. Acest lucru se poate face atat in limba engleza (e la mare cautare) cat si in romana. Castigurile variaza de la 1 cent pe cuvant pana la $35-50 pe articol, in functie de calitatea oferita.

Consultanta

In momentul in care un blog devine popular, cel sau cei care se afla in spatele acestuia sunt perceputi ca experti in domeniul abordat. Odata obtinut acest statut, persoane diverse vor cere sfaturi, indrumari, intr-un cuvant consultata. Si, dupa cum se stie, consultanta e scumpa.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 6 comments… read them below or add one }

Disperatul May 29, 2010 at 12:40 pm

Felicitari, ai atins toate punctele cheie… Eu nu ma vad in postura in care as pune publicitate pe blogul meu…

PokerBlog May 29, 2010 at 4:29 pm

Nu inteleg un lucru in abordarea articolelor. Este bloggerin.ro referitor la ce poti face cu bloggingul in Romania, sau bloggerin.ro referitor la bloggeri romani care ar putea dezvolta si pe .com

Spun asta pentru ca in cazul metodei prin afiliere ai fi putut vorbi mult mai bine de 2parale decat de CJ sau Clickbank.

Concluzia este ca nu se aplica in .ro toate informatiile prezentate de tine.

BloggerIn May 29, 2010 at 10:08 pm

@PokerBlog – E adevarat ca nu toate informatiile pe care le prezint se pot aplica in .ro, dar aceleasi principii se aplica indiferent de nisa sau de limba folosita.

Imi este mai la indemana sa folosesc exemple de pe .com pentru ca am experienta in acest domeniu.

Oricum, multumesc pentru sugestie. Am adaugat 2parale in lista.

PokerBlog May 31, 2010 at 2:48 pm

Ai dreptate, la nivel de principii merg, iar in practica pe caz concret isi poat gasi aplicarea.

Citesc cu interes articolele, dar mi-ar place mai mult daca s-ar potrivi pentru .ro Asta pentru ca majoritatea informatiilor le cunosc deja.

Cele mai importante si mai informative articole sunt cele in care discuti pe caz concret – de exemplu campania de pe Facebook. Astept cu placere astfel de articole.

Numai bine.

BloggerIn May 31, 2010 at 3:36 pm

@PokerBlog – Incerc sa alternez articolele mai teoretice cu cele practice, astfel incat sa ajute pe cat mai multa lume.

ela October 4, 2011 at 2:13 pm

Imi plac articolele tale, chiar foarte mult! Si te felicit pentru intentia de a-i ajuta si pe cei care stiu mai putin :)
bloggerin.ro este o concluzie concreta a articolelor tale. Apare pe prima pagina in google, aduna din ce in ce mai mult fani pe facebook, articolele sunt usor de citit si aplicat… As mai putea gasi calitati, dar cred ca deja majoritatea care a intrat si a parcurs macar un articol stie despre ce vorbesc.

Leave a Comment

{ 5 trackbacks }

Previous post:

Next post: