Campanie Facebook: Statistici si concluzii

by BloggerIn on May 26, 2010


Timp de aproape 1 luna am desfasurat o campanie de promovare pe Facebook, iar acum a venit momentul sa trag linie si sa evaluez rezultatele.

Dupa ce am creat pagina de fani a blogului pe Facebook, am optimizat-o putin, am alocat un buget de $100 pentru promovare si am inceput campania.

Statistici 

Reclama a fost afisata de 1.113.749 ori, s-au dat 559 de clickuri si aproximativ 200 de utilizatori Facebook au devenit fani ai paginii BloggerIn.ro. CTR-ul a fost destul de bun, cel putin fata de alte campanii pe care le-am desfasurat pe Facebook, iar costul per click a fost de 19 centi.

Din statisticile oferite de Facebook, am observat cateva lucruri interesante care ma vor ajuta in viitoarele campanii de promovare:

  • Majoritatea celor care au dat click pe reclama au fost femei intre 18 si 24 de ani (59.3%).
  • Apoi, pe locul doi, au fost barbatii tot intre 18 si 24 de ani (39.8%).
  • Cei mai putin interesati au fost cei care cu varsta de peste 35 de ani (femei si barbati).
  • Regiunile cele mai interesate de blogging sunt Bucuresti, Timis, Cluj, Neamt, Brasov, Braila.

Concluzii

In primul rand se pune problema daca a meritat investitia. Practic am platit 19 centi pentru fiecare vizita a paginii de Facebook a blogului si aproximativ 50 de centi pentru fiecare fan.

Din punct de vedere al traficului raspunsul e clar: NU. De pe Facebook au venit putine vizite. Un lucru totusi interesant: media de pagini vizitate ale cititorilor care au venit de pe Facebook a fost de peste 5 pagini, iar timpul mediu petrecut pe blog de peste 7 minute. Ceea ce este un fapt pozitiv.

Desi traficul nu e deloc incurajator, privesc aceasta campanie ca pe o investitie pe termen lung, o investitie in primul rand in imagine. Pagina de fani a BloggerIn.ro are in acest moment 208 fani, ceea ce da incredere cititorilor, mai ales celor nou veniti.

E vorba de un mecanism foarte simplu: cand cineva viziteaza un blog pentru prima data, pe langa faptul ca evalueaza informatia continuta pe blog, se uita la orice elemente care ar putea atesta autoritatea celui care se afla in spatele blogului. Numarul de subscriberi, de followeri pe Twitter, de fani pe Facebook reprezinta astfel de elemente care dau incredere.

Asadar, am investit in viitorul blogului BloggerIn.ro.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

Leave a Comment

{ 2 trackbacks }

Previous post:

Next post: