Backup pentru blogul tau WordPress: de ce, la ce si cum?

by BloggerIn on May 13, 2010

Backup Blog WordPress

De e necesar sa fac backup?

Iata cateva scenarii posibile care ar trebui sa iti dea de gandit: 

  • Instalezi un plugin WordPress pe blog si, din momentul in care il activezi,  nu mai poti accesa panelul de administrare. Deci nu poti sa dezactivezi pluginul pentru ca nu ai acces. Ce faci?
  • Ai deja ceva experienta cu WordPress si incepi sa lucrezi la codul paginilor. Brusc, dupa o modificare, tot ce a ramas din blogul tau e o pagina alba.
  • Intr-o zi frumoasa, cand ti-e lumea mai draga, primesti un mail de la Google Webmaster Tools in care esti anuntat ca blogul iti este blocat datorita existentei unui cod "dubios" in paginile blogului. Cel mai probabil ti-a fost "spart" blogul. O solutie ar fi sa deschizi toate fisierele (si sunt multe) si sa detectezi problema.
  • Poate cel mai neplacut scenariu este cel in care deschizi blogul si vezi un mesaj de genul: "You’ve been hacked!". Sunt mari sanse ca toate fisierele sa iti fie sterse. 

Asadar, scuteste-te de surprize neplacute si fa-ti backup la blog!

Cum si la ce sa fac backup?

WordPress este o platforma de blogging care lucreaza cu o baza de date MySQL, asa ca in primul rand trebuie facut backup la aceasta. De asemenea, mai trebuie salvate din cand in cand si fisierele din folderul cu template-ul (wp-content/themes/).

Cei mai multi provideri de hosting fac backup-uri atat la bazale de date ca si la fisiere, dar sfatul meu este sa nu te bazezi pe asta.

Mai jos gasesti 3 metode de a face backup:

1. WordPress Database Backup Acesta este un plugin wordpress usor de configurat care poate face backup-uri periodice ale bazei de date. Backup-urile pot fi stocate pe server, salvate pe calculator sau trimise prin email.  

2. WordPress Online Automated Backup – Este o aplicatie online care salveaza backup-urile pe site-ul http://www.wordpressbackup.com, astfel incat se gasesc intr-un loc cat de cat sigur. Oricum, sfatul meu este sa se combine cele doua solutii.

3. Backup din cPanel – O varianta buna este si accea de a face backup din panelul de administrare pus la dispozitie de hostator. De exemplu, in cPanel, este optiunea “backup wizard” care este usor de utilizat.

Indiferent de optiunea pe care o alegi, este important sa faci backup periodic si sa stochezi fisierele in cel putin doua locatii. Vorba aceea: "Better safe than sorry!".

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 1 comment… read it below or add one }

Aki September 11, 2011 at 5:12 pm

Sfatuiesc pe toata lumea sa foloseasca back-up. Este foarte necesar. Eu am facut acum cateva zile o prostie ce imi daramase munca de 2 luni, si credeti-ma ca este extraordinar de enervant. Am stat aproape o sapt sa iau un back-up de la hosting (asta a fost norocul meu, pt ca nu aveam nici un back-up la nimic facut).
Mai bine preveniti decat sa reparati.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: