Analiza de blog #1: parfumio.wordpress.com

by BloggerIn on May 12, 2010

Cu acest articol incep o serie de posturi de analiza, la cerere, a unor bloguri. Inca de la inceput subliniez ca sfaturile si observatiile pe care le fac nu trebuie luate la modul absolut. Ele reprezinta feedback din partea unui blogger cu (ceva) experienta si trebuie luate ca atare.

Proprietarii blogurilor pe care le voi analiza vor trebui sa filtreze sfaturile si sa implementeze doar ceea ce cred ca li se potriveste. Nimeni nu cunoaste blogul mai bine decat autorul.

Primul blog pe care il analizez este Parfumio – Magazin si blog de parfumuri.

Parfumio

Proprietarul blogului m-a contactat zilele trecute si mi-a cerut parerea in legatura cu blogul pe care l-a construit si pe care il administreaza. Dupa o scurta analiza, iata observatiile si sfaturile mele.

Blog sau Magazin online

In primul moment in care am vizitat blogul nu mi-a fost clar daca Parfumio este blog sau magazin online. Structura de pe prima pagina este aceea a unui blog, dar meniul de sus este cel al unui magazin.

Din punctul meu de vedere abordarea trebuie sa fie mai clara: poate fi un magazin cu blog si in acest caz trebuie restructurata prima pagina, cu informatii despre produse, modul de cumparare, livrare, etc.; sau poate fi un blog care sa aiba pagini dedicate pentru diverse produse.

O alta abordare ar fi o separare a blogului de magazinul online. Adica un blog care vorbeste despre parfumuri si cu link-uri catre un site care este doar magazin.

Domeniu propriu

O mare problema pe care o are blogul este ca foloseste platforma wordpress.com. Asa cum am mai spus, e important sa ai domeniu propriu, mai ales daca vrei sa vinzi ceva.

In general, cei care cumpara sunt rezervati cand vad un magazin pe o platforma free cum este wordpress.com. Asadar, un pas important si necesar o reprezinta cumpararea unui domeniu .ro.

Design

Tind sa cred ca cei care cumpara parfumuri sunt sensibili si la aspectul vizual. Asadar design-ul poate fi un factor important in decizia de a cumpara sau nu un produs.

Culori

Mi se pare ca sunt prea multe culori : verde (meniul), gri (fondul), mov/violet (logo-ul), albastru (link-urile), rosu (data de publicare). Plus alb si negru. La acestea se adauga logo-urile de facebook si twitter, stelutele de vot, etc. Sfatul meu este sa se reduca din ele astfel incat sa ramana 2-3 culori principale si, eventual, cateva nuante. Iata cateva exemple de referinta:

Logo

Logo-ul mi se pare reusit, cu singura observatie ca nu este la o calitate foarte buna. Imaginea e putin neclara. Tot legat de culori, s-ar putea construi blogul/site-ul in jurul culorilor folosite in logo.

Alte elemente din pagina

De pe prima pagina as scoate: Numarul de vizitatori (este irelevant),  Poze cu dichis, Una-alta, Vorbe cu dichis. Nu aduc nici un beneficiu in contextul unui magazin online.

Legat de design, as merge pe mana unui designer. Poti obtine cu sume relativ decente un design placut, iar efectele vor fi semnificative si recuperarea investitiei se face rapid.

Optimizare

Cateva observatii legate de optimizarea pentru motoarele de cautare:

  • Pentru titlul blogului as alege ceva de genul: Parfumuri Originale – Magazin si blog – Parfumio. E important ca cuvintele cheie sa fie cat mai in fata in titlu.
  • Nu am gasit meta-uri pentru description si keywords. Sunt absolut necesare.
  • In loc de meniul Acasa as pune Parfumuri Originale.

Promovare

Proprietarul blogului mi-a pus o serie de intrebari legate de Twitter, Facebook si alte metode de promovare.

Twitter

Exista doua moduri de a folosi Twitter: ca o retea de socializare sau ca o modalitate de promovare.

In primul caz trebuie sa aloci mult timp, sa abordezi o gama larga de probleme, sa vorbesti vrute si nevrute, etc. Rezultatul va fi un numar destul de mic de followeri si rezultate sporadice in ceea ce priveste promovarea propriului blog/site.

In al doilea caz, atentia trebuie indreptata in doua directii: calitatea tweet-urilor si cantitatea de followeri. Cu cat ai mai multi followeri cu atat sansele ca articolele pe care le promovezi sa fie citite si apreciate sunt mai mari. Pentru aceasta recomand TweetAdder. Este o aplicatie care daca e folosita cu moderatie poate aduce un mare plus promovarii pe Twitter.

Facebook

In primul rand as face o pagina de prezentare care sa arate ce este Parfumio si ce ofera. In al doilea rand as incerca o promovare pe Facebook pentru anumite produse. Dar acest lucru implica alocarea unui buget.

Implicarea cititorilor 

Lipsa de implicare a cititorilor este o mare problema pentru un blog, dar se poate rezolva. Iata cateva metode:

  • initiaza si promoveaza sondaje
  • incearca sa pornesti discutia prin inserarea de intrebari directe catre cititori in posturi, articole, tweet-uri, etc.
  • raspunde intotdeauna la comentarii
  • fa concursuri
  • ofera lucruri gratuite: parfumuri, consultanta, orice :)

Newsletter

Pentru un magazin online un newsletter este intotdeauna o idee buna. Inca nu am vorbit despre acest lucru pe BloggerIn.ro, dar o voi face in curand. Aweber este solutia pe care o recomand.

Update: Feedback pozitiv

M-am concentrat mai mult pe observatii, dar sunt si lucruri care imi plac si pe care le apreciez:

  • In primul rand, directia si nisa blogului sunt foarte clare.
  • Sunt prezentate mai multe modalitati de contact, ceea ce e foarte important pentru un magazin online.
  • Imi place logo-ul.
  • E implementat favicon-ul.
  • Din ceea ce scrie pe se vede pasiunea si placerea cu care proprietatul isi administreaza blogul.

Ce parere aveti de Parfumio? Ce ar putea fi imbunatatit?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 1 comment… read it below or add one }

frumosi.ro July 11, 2010 at 9:50 pm

Great job…Super ;)

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: