Consecintele unui comentariu nepotrivit

by BloggerIn on April 26, 2010

Spuneam in articolul Cum sa faci fata criticilor ca BloggerIn.ro a intrat in ultima vreme in atentia unor bloggeri cu atitudine din spatiul mioritic. Unul dintre acesti critici mi-a atras atentia in mod deosebit pentru ca aveam deja o relatie comerciala cu el, chiar daca el nu stia acest lucru. Adica cumparasem in mod repetat produse de pe unul din site-urile lui.

In momentul in care mi-am dat seama, am inceput sa ma gandesc la consecintele atitudinii si limbajului folosit de cel care ma critica, pe care le-as caracteriza pe scurt ca fiind nepotrivite.

Asadar, voi mai cumpara de pe acel site stiind cine este proprietarul?

Argumente pro

Am fost si sunt multumit de calitatea produselor pe care le-am cumparat. Serviciile de vanzare si consultanta au fost de asemenea bune. Nimic de reprosat din acest punct de vedere.

Argumente contra

Atunci cand cumpar ceva vreau sa fiu servit amabil si cu respect. Mai ales daca sumele cheltuite sunt destul de importante. In mod firesc, din momentul citirii comentariului asociez atitudinea proprietarului cu site-ul si cu produsele oferite. Deci, in mod subiectiv, voi presupune ca nu sunt sau nu voi fi tratat cu respect.

Concluzie

E clar ca nu exista un raspuns definitiv la intrebarea de mai sus. E eterna lupta dintre obiectiv si subiectiv. E posibil sa mai cumpar de la acel site, dar e mai probabil ca voi cauta si la concurenta. De multe ori subiectivul primeaza.

Asadar, un comentariu nepotrivit poate duce la pierderea unui client sau a unui cititor.

Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii seama atunci cand scrii un comentariu:

  • Daca vinzi ceva sau te gandesti sa vinzi ceva candva online, tine minte ca imaginea conteaza. Poate chiar mai mult decat produsul. Orice comentariu pe care il faci sau articol pe care il publici te reprezinta si va fi parte din imaginea ta.
  • Incearca sa fi intotdeauna politicos atunci cand faci un comentariu. Scrie ca si cum te-ai adresa unui potential client. Altfel, iti vei face singur un deserviciu. Clientii si cititorii se castiga greu si se pierd usor.
  • Chiar daca traim intr-o societate OTV-izata, bunul simt si vorba buna sunt inca foarte apreciate. Sunt o arma mult mai puternica decat “ironia fina” si atitudinea de superioritate.

Ai patit ceva similar? Cum te-au influentat comentariile/criticile pe care le-ai primit?

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 2 comments… read them below or add one }

Vlad April 27, 2010 at 4:21 am

@BloggerIn.ro – parerea mea e ca atata timp cat ceea ce cumperi de la el iti ofera un avantaj sa nu te opresti sa o faci – la urma urmei afacerile sunt afaceri si nu e loc de sentimente, iar cu prima ocazie cand gasesti ceva mai bun sau mai ieftin te reorientezi catre acea sursa – si acum ai 2 variante ori ai raspunzi cu aceeasi manusa si ai faci reclama proasta, ori reactionezi cu maturitate desavarsita si iti vezi de ale tale, uitand comportmetul nepotrivit pe care ti l-a aplicat.

BloggerIn April 27, 2010 at 5:58 am

@Vlad – E mai putin important ce voi face eu. Mai important e ca toti cei care comenteaza vrute si nevrute sa constientizeze care pot fi consecintele.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: