Cum sa iti promovezi blogul pe Facebook

by BloggerIn on April 13, 2010

Dupa ce am creat pagina de fani a blogului pe Facebook si am optimizat-o putin, urmeaza etapa de promovare. Aceasta implica alocarea unui buget, iar scopul este acela de a atrage cat mai multi fani, care sa urmareasca constant pagina si indirect blogul.

Cei care folosesc Facebook relativ des cu siguranta ca au observat coloana din dreapta paginii, care contine reclame. Acestea sunt atent targetate in functie de limba, locatie, interese, etc. 

Pentru promovarea blogului se poate folosi tocmai acest sistemul de publicitate pus la dispozitie de Facebook. Iata care sunt pasii care trebuie parcursi:

Pas 1. In sectiunea de administrare a paginilor, pentru pagina pe care doriti sa o promovati, alegeti Advertise Page:

Pas 2. La Design Your Ad introduceti o descriere cat mai interesanta si mai atragatoare a blogului. Apoi se poate selecta o alta imagine decat cea implicita. Atentie! Titlul reclamei nu poate fi modificat, este chiar denumirea paginii.

Promovare Facebook

Pas 3. Partea cea mai importanta e targetarea, adica cui se adreseaza reclama. Facebook foloseste metode avansate de monitorizare a activitatii utilizatorilor si astfel se poate realiza o targetare eficienta dupa mai multe criterii.

Daca este vorba de un blog in limba romana atunci la tara se alege Romania si, eventual, Moldova.

Apoi, se selecteaza segmentul de cititori de care suntem interesati, in functie de varsta, sex, limba vorbita, interese, educatie:

Promovare Facebook Target

In partea dreapta, Facebook face o estimare a numarului potential de persoane care pot fi targetate in functie de optiunile selectate:

Facebook Promovare Estimari

Pentru BloggerIn.ro am ales sa restrang cat mai mult aria de promovare si am introdus la Likes & InterestBlogging. Aceasta optiune a avut ca rezultat targetarea a aproximativ 80 de persoane. Avand in vedere ca, in acest moment, sunt interesat mai mult de calitate decat de cantitate am pastrat optiunea. In functie de rezultate voi modifica setarile pentru a extinde numarul de persoane pentru care se afiseaza reclama.

Pas 4. La Connections on Facebook  e important sa pastrati optiunea de a nu promova blogul la cei care sunt deja fani, asta pentru a nu cheltui bani degeaba.

Pas 5. La Campaigns and Pricing creati o noua campanie, selectati un buget zilnic, si alegeti Pay per click, adica sa platiti de fiecare data cand cineva da click pe reclama. Atentie! Asta nu inseamna ca cel care da click va deveni automat si fan al paginii.

Promovare Facebook Boget

Pas 6. Click pe Review Ad.

Pas 7. Va trebui sa introduceti datele unui card de pe care Facebook sa ia banii cheltuiti pe promovare. Dupa cum ziceam si la inceputul postului, aceasta metoda de promovare implica alocarea unui buget.

Pas 8. Daca ati introdus datele de plata si totul este in ordine cu optiunile selectate, apasati Place Order.

Promovare Facebook Place Order

Pas 9. Reclama va trebui aprobata de catre echipa Facebook. In general dureaza in jur de 24 de ore.

Rezultatele promovarii pot fi urmarite in pagina http://facebook.com/ads si se acceseaza or manage existing ads.

Promovare Facebook Manage Ads

Important! Dupa ce reclama e aprobata (daca e aprobata) ar fi  bine sa stabiliti o perioada pentru care sa ruleze reclama sau un buget fix. Asta ca sa nu va treziti cu surprize :)

Dupa cateva zile de promovare voi reveni cu rezultatele si cu cateva concluzii.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 10 comments… read them below or add one }

Alex April 19, 2011 at 10:37 pm

De exemplu pt 5 $ pe zi cam cate persoane viziteaza blog-ul ?

BloggerIn April 25, 2011 at 8:46 am

@Alex – Depinde de CPC (cost pe click), care la randul lui depinde de o serie de factori cum ar fi: cuvintelele pe care vrei sa le targhetezi, concurenta care exista pe acele cuvinte, localizarea geografica, etc.

Pentru promovarea BloggerIn am obtinut un CPC de aproximativ 0.2 dolari, ceea ce inseamna ca pentru $5 se pot obtine 25 de vizitatori. Mai multe amanunte despre rezultatele campaniei pe care am facut-o gasesti aici.

Alex April 25, 2011 at 12:52 pm

Mersi pt. explicatie, la mine aparea “Suggested Bid: 0,56 – 0,97 USD” deci pt 5$ chiar daca as pune 0,56/click nici 10 vizitatori nu as putea sa am…slabut fiindca la ce prezint eu trebuie sa vina sute de oameni pt ca doar cativa sa urmeze toti pasii…
Paste Fericit

Alex April 25, 2011 at 12:58 pm

Dar daca as pune un cost pe click mai mic decat scrie pe site ce as avea de pierdut ? Sau nu ma lasa numai cum zic ei..

VIPE May 12, 2011 at 9:02 pm

Alege CPM, alege un target foarte bine definit si pune un anunt foarte exact dar atragator.
Daca folosesti CPC cu 0,30 iti dau 3 click si gata un dolar, daca folosesti CPM unde bid-ul trebuie sa fie tot pe acolo, din 1000 de useri ce vad anuntul tau, cu siguranta vor da mai multi click!
Trebuie doar sa folosesti un target foarte adanc!

BloggerIn May 13, 2011 at 9:03 am

@VIPE – E discutabil. Din ceea ce am in incercat eu, CPM a fost de cele mai multe ori un esec. In sensul ca sumele cheltuite pe CPM au adus mai putine click-uri decat daca as fi platit per click. Dar probabil ca depinde de piata targetata.

VIPE May 13, 2011 at 9:05 am

Vezi asta: http://www.youtube.com/watch?v=S_xWSX66sx8
Eu am mult mai multe, iti dai seama, ca altfel nu aveam tupeul sa ma bag in vorba!

VIPE May 13, 2011 at 9:11 am

Ca sa iti iasa click-uri pe CPM trebuie sa il duci pana la limita adica sa il arati nu unui milion de utilizatori ci chiar celor care sti ca sunt interesati.
Sa zicem ca vinzi branza.Tu trebuie sa sti cine cumpara branza, vezi pe facebook cine iti viziteaza pagina branzei, vezi varsta, vezi orasul etc.Te folosesti de aceste date ca sa arati anuntul tau numai la 1000 de useri sa zic, ca nu iti sunt fani si nu ii duci catre site ca nu faci mare branza ci ii duci sa ii faci fani si sa ii ai acolo sa le dai mesaje.
Nu dau sfaturi, ci doar imi spun parerea!

BloggerIn May 13, 2011 at 10:11 am

@VIPE – Foarte interesant filmutetul! Si eu la fel, doar imi dau cu parerea :)

Vlad October 27, 2011 at 1:30 am

Cum exista la trafic treaba cu exchange asa s-a facut si pentru Facebook asa ca cei care doresc mai multi fani au o alternativa gratuita ce se numeste trafex.info. Poate te intereseaza aceasta metoda.Ei bine nu produce prea multe insa poate in viitor cand lumea va da like pe bune prin acest sistem te va ajuta!

Leave a Comment

{ 5 trackbacks }

Previous post:

Next post: