Fundatia oricarui blog de succes este continutul. Daca intrebi orice blogger care a fost factorii care au contribuit la succesul lui, continutul se va regasi cu siguranta printre acestia.
Pentru a avea un blog popular si profitabil in acelasi timp trebuie sa te asiguri ca continutul are:
- Valoare – Pe blogurile populare vei gasi intotdeauna continut de calitate. Nu conteaza ce nisa vrei sa acoperi sau ce format te-ai hotarat sa folosesti, pentru a-ti fideliza cititorii va trebui sa le oferi ceva de valoare, ceva ce merita citit. Aceasta valoare poate avea diferite forme in functie de specificul fiecarui blog. Astfel, un blog funny va oferi valoare cititorilor amuzandu-i, un blog politic va trebui sa isi tina la curent cititorii cu ultimele stiri de pe scena politica, un blog pe teme de „Cum sa?” va trebui sa isi invete cititorii cum sa faca anumite lucruri sau cum sa isi rezolve anumite probleme etc. Daca creezi valoare cititorii vor veni cu siguranta!
- Unicitate – Sa presupunem ca exista pe piata un blog de succes care este in acelasi domeniu cu blogul pe care doresti sa il faci tu. Acel blog fiind unul de succes este si normal sa aiba posturi valoroase care trezesc interesul publicului. Prin reproducerea acelor posturi vei avea si tu asigurata valoarea. Dar vei avea un blog unic? Evident nu, pentru ca tu pur si simplu ai copiat ideea si posturile de pe blogul initial (chiar daca posturile sunt rescrise), iar cititorii, mai repede sau mai tarziu, vor descoperi sursa ta de inspiratie si vor merge direct acolo. E ok sa te inspiri din alte bloguri, sa cercetezi ceea ce s-a scris deja pe tema respectiva, sa „furi” anumite idei de la unii si alti, dar trebuie sa iti aduci intotdeauna si contributia ta personala articolelor care le scrii. Pe langa valoare, continutul blogului tau trebuie sa fie si unic!
- Implicare – Ca urmare a aparitiei blogurilor pe piata, fluxul informatiei a fost schimbat. Ceea ce inainte era un monolog a diferitor site-uri, a devenit acum o imensa conversatie. Acum cititorii vor sa interactioneze cu autorii blogului si chiar intre ei pentru a comenta continutul prezentat. Pentru aceasta este recomandat ca bloggerii sa scrie si despre experientele lor personale, ori de cate ori acestea sunt relevante pentru tema blogului, ajungand astfel direct la cititori, punandu-le intrebari, raspunzandu-le la comentarii, invitandu-i sa isi spuna parerea, exprimandu-si-o implicit si pe a lor. Pentru a avea un blog de succes trebuie sa dezvolti o relatie cu cititorii tai!
Asadar, un blog de succes trebuie sa ofere un continut care sa capteze interesul cititorilor oferindu-le o solutie reala si practica la o problema sau la o necesitate, o perspectiva sau o idee noua pentru rezolvarea acesteia si un cadru in care pot afla sau discuta mai multe aspecte legate de aceeasi tema.
Fara aceste caracteristici continutul unui blog este doar un text care nu ajuta pe nimeni, care nu rezolva nici o problema si nu transmite nici o emotie.

{ 4 comments… read them below or add one }
frate ce sa zic:)) le ai!
Sunt chestii de bun simţ ce ai scris tu mai sus. De altfel, nu înţeleg de ce te-ai chinui să întreţii un blog dacă nu ai ceva de spus şi de ascultat.
@silvaracald – Si totusi sunt o grmada de neantelesi.
Bine spus, continutul chiar este piatra de temelie. Bravo
{ 1 trackback }