SEO – Cum se optimizeaza un post pentru motoarele de cautare

by BloggerIn on March 7, 2010

Optimizare SEOEste foarte important sa cunosti si sa folosesti principiile de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO – search engine optimization) pentru a stii cum sa iti setezi blogul si cum sa scrii anumite posturi. In acelasi timp, este foarte important si ca din cand in cand sa te reintorci la anumite articole cheie, mai vechi, si sa le optimizezi suplimentar. In continuare sunt prezentate cateva sfaturi de optimizare pe care ar trebui se le iei in considerare.

1. Identificarea posturilor care merita a fi imbunatatite pentru SEO

Pentru a identifica articolele care merita sa fie imbunatatite te poti uita in contul de Google Analytics sau Statcounter pentru a vedea care sunt posturile care au deja un oarecare succes din punct de vedere al traficului care vine de pe motoarele de cautare.

Daca o pagina aduce deja trafic de pe Google, dupa un cuvant cheie, o imbunatatire a acelei pagini va conduce automat si la cresterea vizitatorilor. O pagina care e pe locul 1 pe Google poate genera intre 35% si 55% din numarul total de click-uri, asa ca optimizarea continua poate aduce rezultate spectaculoase.

2. Analizeaza competitia

Din cand in cand, merita sa analizezi paginile concurentei care sunt mai bine cotate decat ale tale. Studiind aceste pagini iti vei putea da seama ce anume au ei in plus si care sunt aspectele pe care le-ai putea imbunatati la blogul tau.

O aplicatie pe care o folosesc pentru analiza cuvintelor cheie este MarketSamurai. Unul din modulele cele mai utile este cel care analizeaza paginile care concureaza pentru un anumit cuvant cheie. 

3. Optimizare la nivel de pagina (On Page Optimization)

Analiza de la punctul anterior ar trebui sa iti dea cateva indicii despre punctele unde exista loc de imbunatatire. De exemplu, daca nu ai cuvintele cheie in ‘title tags’ sau ‘header tags’ va trebui sa le pui, daca cuvantul cheie nu e in URL, e un alt aspect de luat in considerare. Si numai aceste trei aspecte pot sa conduca la o schimbare semnificativa.

O alta imbunatatire pe care o poti aduce paginii ar fi sa intaresti / bold-uiesti cuvintele cheie sau sa folosesti cuvinte cheie in tagul alt pentru imagini etc. Aceasta probabil ca nu iti va imbunatati semnificativ pagina, dar ar putea ajuta.

Daca vrei sa optimizezi pagina pentru un anumit cuvant cheie va trebui sa folosesti acel cuvant in locatiile cheie (titlu, headings, URL). Nu trebuie sa iti umpli toata pagina cu acel cuvant, este suficient doar in acele locatii. Se considera ca un cuvant cheie nu trebuie sa apara de mai mult de 5-6 ori intr-un articol de 400-500 de cuvinte.

4. Optimizare in afara blogului (Off Page Optimization

Dupa optimizarea la nivel de pagina, e foarte posibil sa observi deja o crestere a traficului trimis de motoarele de cautare, mai ales pentru un cuvant pentru care nu exista o competitie foarte mare. Pe langa aceasta optimizare mai poti face una in afara blogului si anume ca cauti modalitati de a pune linkuri catre pagina ta. Aceste linkuri din exterior sunt foarte importante atunci cand vine vorba de rankul acordat de motoarele de cautare.

Iata ce trebuie sa faci:

  • Analizeaza site-urile pe care competitia ta are linkuri si cauta oportunitati de a-ti pune si tu linkul pe acele site-uri – de exemplu daca linkul vine de pe un forum sau din comentariul unui blog vei avea si tu ocazia de a lasa un comentariu de calitate impreuna cu linkul tau. Pentru analiza competitiei folosesc de ani de zile Seo Elite si sunt foarte multumit.
  • Link-uri de pe alte bloguri catre al tau – cauta in mod special blogurile cu o tema relevanta pentru blogul tau;
  • Linkuri interne – leaga-ti posturile cu continut complementar printr-un link. Linkurile interne nu au o influenta atat de mare ca cele externe totusi sunt si acestea importante;
  • Share-uieste linkuri prin social media – majoritatea retelelor sociale ca Twitter si Facebook nu pun taguri de urmarire (dofollow), motiv pentru care nu conteaza in mod direct pentru SEO, dar poate duce la linkuri indirecte din partea altor bloggeri.

Generarea de linkuri nu trebuie sa devina o obsesie. Eu prefer sa imi petrec timpul producand un continut de calitate si nu cerand linkuri. Totodata trebuie sa ai grija ca politica ta de obtinere a link-urilor din exterior sa nu contravina regulilor Google (de ex. cumpararea de linkuri) pentru ca altfel iti pui in mare pericol pozitionarea site-ului tau in motoarele de cautare.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 5 comments… read them below or add one }

Ela March 8, 2010 at 9:45 pm

Felicitari,

ai foarte multa informatie interesanta si corecta pe blog.

Programul meu preferat pentru SEO e Internet Business Promoter.

BloggerIn March 8, 2010 at 10:01 pm

@Ela – Multumesc pentru aprecieri. Nu am auzit de Internet Business Promoter pana acum, dar il voi evalua cat de curand.

Irina March 13, 2010 at 7:32 pm

Intr-adevar un blog cu un continut foarte interesant si cu o prezentare vizuala la fel. Mult success in continuare.

Marius Patrascu April 8, 2010 at 3:02 pm

IBP e bun, ti-l recomand! Articolul imi place, cu o completare : “mai bine previi decat sa combati” sau in exprimarea ta “sa imbunatatesti” :)

optimizare seo August 11, 2010 at 6:10 pm

Foarte interesant articolul, in special partea de optimizare off page cu ideea de adauga link-uri acolo unde are si competitia.
Din social media nu stiu daca rata de transformare e consistenta – depinde de continut, dar conteaza in primul rand pentru motoarele de cautare.
Mult succes in continuare!

Leave a Comment

{ 2 trackbacks }

Previous post:

Next post: