Ce este si cum se interpreteaza Bounce Rate-ul

by BloggerIn on February 28, 2010

Un indicator foarte important pentru fiecare blog (si chiar site) este bounce rate-ul. Acesta arata cate persoane au intrat pe blogul tau si au plecat fara a vizita pagini suplimentare. Normal ca ne dorim ca cei care ne viziteaza blogul sa stea cat mai mult si sa viziteze cat mai multe pagini, asadar e de dorit ca bounce rate-ul sa fie cat mai mic.

Pentru bloguri, un bounce rate de pana 60% poate fi considerat normal pentru ca beneficiaza de un public loial care viziteaza blogul regulat si citeste de obicei doar ultimul articol aparut. Daca depaseste sa zicem 75% atunci indica o serie de probleme, cum ar fi:

1. Continutul nu se ridica la nivelul asteptarilor

Orice cititor isi doreste sa gaseasca informatie de calitate (in general) si valoroasa (pentru el, pentru problema pe care o are in acel moment). Daca continutul nu indeplineste nici una din cele doua conditii, atunci cititorul va iesi repede de pe pagina si e posibil sa nu mai revina.

Asadar, mare atentie la calitatea posturilor: mai bine mai putine si mai bune. Un cititor pierdut din cauza calitatii scazute a unui post e aproape sigur ca nu se va mai intoarce.

2. Design-ul nu este atragator sau profesionist

Daca design-ul este neinspirat sau nepotrivit relativ la continut (de exemplu culori inchise pentru un blog despre copii), e clar ca cititorul va iesi repede si probabil nu se va mai intoarce.

Fiti atenti la coloristica, asezarea contintului, a reclamelor, astfel incat blogul sa fie usor si placut de citit.

3. Viteza de incarcare este mica

E foarte firesc ca daca prima pagina vizitata s-a incarcat greu, cititorul sa nu isi doreasca sa mai deschida si o alta pagina. Deci mare atentie la hosting si la viteza de incarcare a blogului.

4. Compatibilitatea cu alte browsere

Daca folositi Firefox, nu uitati sa verificati cum arata blogul si pe Internet Explorer, Opera sau Chrome. E pacat sa pierdeti cititori din aceasta cauza.

5. Audienta

Fiecare blog isi formeaza o audienta proprie. Orice deviere de la subiectele obisnuite poate provoca confuzie atat printre cititorii fideli cat si pintre cei nou veniti. Incercati sa pastrati, pe cat posibil, constanta linia blogului. 

6. Linking intern

Blogul poate avea continut exceptional, un design foarte bun, sa se incarce repede si totusi sa aiba un bounce rate ridicat. O mare atentie trebuie acordata linking-ului intern. Adica cititorului trebuie sa i se propuna (sugereze) sa viziteze si alte pagini din blog, fie direct (prin Articole pe acelasi subiect / Related posts, Articole populare, Categorii, etc.) sau indirect (link-uri pe diverse cuvinte cheie).

7. Cuvinte de cautare

Daca articolele nu sunt optimizate pentru motoarele de cautare este posibil ca aceastea sa trimita pe blog trafic care nu este relevant, adica cititori care cauta altceva. E firesc ca acestia sa plece repede de pe blog.  

Concluzie: Bounce rate-ul trebuie urmarit constant si identificate cauzele daca depaseste un anumit nivel, mai ales in faza de inceput a blogului, dar si cand apar schimbari de design, hosting, continut, etc. 

Bounce rate-ul BloggerIn.ro

BloggerIn.ro implineste zilele acestea 1 luna de existenta. Este un moment bun pentru a face analiza bounce rate-ului:

Bounce rate Bloggerin.ro

Se observa ca am folosit Google Analytics si ca monitorizarea a inceput in jurul datei de 12 februarie. Media de 59% este acceptabila, dar inca mai trebuie lucrat la partea de linking intern, la design si bineinteles la continut. Aceste rezultate inca nu sunt foarte relevante avand in vedere si faptul ca deocamdata majoritatea traficului vine de pe Twitter (in jur de 80-90%).

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 8 comments… read them below or add one }

Pavel March 18, 2010 at 5:46 pm

Eu am in jur de 50%, deci e foarte bine. Doar ca am in jur de 100 de unici pe zi, nu tocmai bun :D

BloggerIn March 18, 2010 at 10:43 pm

@Pavel – 50% e foarte bine, iar 100 de unici e iarasi bine. La mai mare!

andrei March 21, 2010 at 10:02 pm

Chiar ma intrebam ce este bounce-rateul dar nu avusesem inca curiozitatea sa aflu! Google Analytics imi zice ca am 38.98% si se pare ca e foarte bine! Singura problema raman vizitatorii. Google Analytics imi zice un total de 71 absolut unici. StatPress din blog imi zice cam 55 in medie asa…

BloggerIn March 21, 2010 at 10:06 pm

@andrei – Sub 40% e excelent! Spor la vizitatori!

Andrei Jitca January 20, 2011 at 2:56 am

Eu am ~68%. Trafic ~150 unici pe zi. Problema, sau avantajul este ca am foarte mult trafic de pe Google ~70%, mi-am optimizat destul de bine site-ul si am folosit SEO la fiecare post, rezultatele pe google,ro fiind pe prima pagina, foarte des chiar primul rezultat fiind al meu.

Anca May 6, 2011 at 3:17 pm

Am verificat acum in analytics si vad ca pe unul din site-uri am un bounce rate de 1.64%, din ce spuneti voi e foarte bun, nu? La un alt site am bounce rate de 83.68%. Traficul pt ambele vine in proportie de peste 90% din google, totusi e f mare diferenta…

BloggerIn May 6, 2011 at 3:58 pm

@Anca – Un bounce rate atat de mic e aproape ireal :) Normal, e foarte bun.

Servicii SEO October 20, 2011 at 10:03 am

Toata stima pentru post! Este foarte bine sa ai grija de Bounce Rate. Eu ma straduiesc sa echilibrez insa, este greu. Am reusit dupa ultimele reglementari la site-ul meu:
pe Zi: 28.33%
pe Saptamana: 39.66%
pe Luna: 42.47%

Sper ca luna viitoare sa fie putin mai mic, site-ul are doar 3 luni! Sunt extrem de importante link-urile din continutul articol-ului, sa faca trimitere catre alte articole, omul este curios si viziteaza link-urile, in acest mod nu paraseste site-ul repede.

Leave a Comment

{ 3 trackbacks }

Previous post:

Next post: