17 indicatori ai blogului tau pe care trebuie sa ii urmaresti

by BloggerIn on February 17, 2010

Daca inca nu iti monitorizezi blogul pentru a urmari diferite statistici privind evolutia lui, ar trebui sa o faci cat mai curand posibil. Urmarirea acestor indicatori, in timp, iti poate oferi informatii extrem de utile pentru stabilirea trendurilor si tiparelor, care sa te ajute sa iti imbunatatesti si sa iti optimizezi permanent blogul.

Iata cativa indicatori carora merita sa le acorzi atentie:

  • Numarul de vizitatori – indicatorul la care majoritatea ne uitam cel mai des, motiv pentru care ocupa prima pozitie. Numarul de vizitatori creste sau descreste? Care ar putea fi motivul unor astfel de oscilatii? (ar putea fi frecventa de aparitie a posturilor noi, temele abordate, nr. de link-uri catre blogul tau etc).
  • Cele mai populare articole – care sunt cele mai citite posturi ale blogului? Acest aspect este foarte important din mai multe motive. In primul rand poate fi un indiciu despre ce teme ai putea scrie mai mult, iar in al doilea rand, iti furnizeaza niste pagini cheie pe care le-ai putea optimiza (de exemplu te-ai putea gandi cum sa atragi cititorii de pe aceste posturi sa citeasca mai multe articole ale blogului)
  • Referral stats – de pe ce site-uri iti vine majoritatea traficului? Daca cititorii vin de pe un alt blog sau un alt site, incearca sa dezvolti o relatie cu acestea astfel incat sa iti aduca si mai multi vizitatori. Daca cititorii vin de pe motoarele de cautare, iti poti adapta post-urile astfel incat sa iti aduca si mai mult trafic folosind tehnici de optimizare (SEO).
  • Ce intrebari se pun? – ce intrebari sunt puse in motoarele de cautare care au indicat blogul tau ca si raspuns? Aceste intrebari pot fi titlurile unor posturi ulterioare.
  • Ce cuvinte cheie iti trimit trafic? – stiind care sunt aceste cuvinte le poti folosi pentru a-ti optimiza blogul pentru SEO sau iti poate da indicii despre ce anume ar trebui sa scrii mai mult.
  • Ai trafic sezonier? – sunt anumite preferinte periodice de care ar trebui sa stii si sa le folosesti pentru a atrage mai mult trafic? Care este cauza salturilor traficului si cum te poti pregati pentru momentul in care aceste conditii se vor repeta?
  • Trendurile zilnice/ saptamanale – In ce perioada a zilei blogul tau este cel mai citit? Sau in ce zi a saptamanii? Stiind aceste aspecte iti poti planifica momentul optim pentru lansarea unui nou post.
  • Care este bounce rate-ul tau? – Google Analytics iti ofera un un indicator numit „bounce rate”, indicator care iti arata cate persoane au ajuns pe blogul tau si au plecat fara a vizita pagini suplimentare. Acest indicator trebuie urmarit indeaproape si ar trebui sa urmaresti micsorarea valorii lui si marirea numarului de pagini vizualizate de fiecare vizitator.
  • Numarul de pagini vizitate – in mod similar bounce rate-ului acesta este un indicator care trebuie urmarit in timp, deoarece iti arata daca cei care iti viziteaza blogul merg mai adanc in continutul lui sau se uita doar la pagina pe care au ajuns.
  • Timpul petrecut pe site – un alt indicator care iti poate spune cat de interesati sunt cititorii de continutul blogului tau este timpul petrecut de acestia citindu-l. Cu cat stau mai mult cu atat creste probabilitatea ca ei sa citeasca, sa comenteze si sa interactioneze pe marginea a diferite subiecte.
  • Vizitatori noi vs vizitatori care se reintorc – acest indicator iti poate indica daca ai succes sau nu in fidelizarea cititorilor.
  • Statisticile RSS – daca folosesti un tool ca Feedburner pentru a face management la RSS feeds vei avea acces la mai multe informatii utile. Feedburner iti furnizeaza numarul de persoane inscrise dar si post-urile pe care acestia le citesc cel mai mult (aratandu-ti din nou ce teme sunt preferate de cititori, deci temele pe care ar trebui sa insisti mai mult).
  • Outbound clicks – nu fiecare pachet de indicatori iti va oferi si aceasta informatie, dar daca ai acces la ea vei stii ce linkuri sunt accesate de cititori atunci cand parasesc blogul tau. Acest lucru este important de stiut nu pentru a-ti impiedica cititorii sa dea click pe alte link-uri ci pentru a afla ce anume ii motiveaza sa dea click si ce fel de informatie e interesanta pentru ei.
  • In ce zona a paginii sunt cele mai multe clickuri – doar o parte din pachetele de indicatori urmaresc si acest lucru dar cateva ca Google Analytics sau CrazyEgg o fac. Acesti indicatori iti vor arata o harta cu zonele fierbinti ale blogului sau iti vor arata poze cu zonele in care s-a dat click. Aceasta informatie poate fi foarte utila atunci cand iti gandesti design-ul blogului.
  • Paginile de iesire – un indicator care iti arata de pe ce pagina pleaca vizitatorii blogului. Un astfel de indicator poate fi folosit pentru identificarea paginilor „problema” pentru care vei putea imbunatati mai multe aspecte cum ar fi formatarea textului, asezarea in pagina etc, pentru a-ti impiedica cititorii sa plece.
  • Statisitici legate de venituri (Monetization stats) – multi bloggeri vor sa faca bani de pe urma blogului si de aceea este important sa urmaresti orice statistici pe care le ai la dispozitie pentru a vedea cum te descurci in acest sens. Indicatorii vor varia in functie de diferitele surse de venit de pe urma unui blog dar pe cat posibil incearca sa te concentrezi pe sursa care iti aduce cel mai mare venit. De exemplu daca folosesti Google Analytics si AdSense vei putea vedea ce pagini iti aduc un venit mai mare fata de altele. Foloseste orice canal sau optiuni de urmarire oferite de reteaua de publicitate pe care o folosesti sau de programele de afiliere pentru a te ajuta sa iti dai seama care articole sunt cele mai performante.
  • Alte statistici – pe langa acesti indicatori mai exista multi altii care pot fi foarte utili. De exemplu poate fi util sa cunosti din ce zone geografice sunt cititorii tai atunci cand te gandesti la continutul blogului sau cand vine vorba de anunturile publicitare; ar fi de asemenea util sa stii ce browsere folosesc cititorii si ce rezolutie a ecranului atunci cand vine vorba de designul blogului etc. De asemenea merita sa te uiti din cand in cand si la alti indicatori cum ar fi numarul de articole scrise de-a lungul timpului sau cate comentarii ai avut pe blog si la ce articole etc.

Sfat: Nu deveni dependent de statistici. Multi bloggeri trec la inceput printr-o perioada in care isi verifica blogul si statisticile din ora in ora. Acest lucru poate fi normal la inceput, dar mai tarziu reprezinta timp irosit.

E suficient sa faci o verificare rapida a unor indicatori de 2-3 ori pe zi (in principal a celor referitori la monitorizarea traficului pentru a vedea daca e cumva un varf despre care ar trebui sa sti), iar lunar incearca sa iti aloci o ora pentru a intra mai adanc in statistici si pentru a monitoriza mai multi indicatori.

Related Posts with Thumbnails

Vrei sa afli cum sa poti sa atragi mai multi cititori pe blogul tau,
cum poti sa il optimizezi si sa il monetizezi?

Inscrie-te la RSS


Introdu adresa de email:     

{ 10 comments… read them below or add one }

Claudia February 20, 2010 at 5:07 pm

Imi place site-ul tau, contine informatii interesante!
Pentru a urmarii indicatorii enumerati de tine, pe blogspot, poti recomanda un Counter (folosesc mai multi, dar nu se compara cu statistica oferita de panoul de control de la WP)?

Dorin Stef February 20, 2010 at 6:17 pm

Buna nisa cu acest blog. Informatiile sunt utile pentru foarte multi bloggeri.
http://dorinstef.blog.com/

BloggerIn February 20, 2010 at 7:09 pm

@Claudia – Din pacate nu pot sa iti recomand un astfel de counter pentru ca nu folosesc blogspot, dar pot sa iti recomand sa iti cumperi propriul domeniu. Blogul tau e bun si merita un domeniu dedicat. In curand voi scrie un articol in care voi explica de ce e mai bine sa ai blog pe domeniu dedicat.

@Dorin Stef – Ma bucur ca ai gasit informatii utile aici.

Multumesc pentru comentarii!

Laurentiu Prodan February 22, 2010 at 12:35 am

Am pe wordpress.com un blog combinat cu magazin online (un fel de magazin online) si am citit aici cateva articole foarte interesante si utile.
Ce site sau aplicatie ar da toti indicatorii de mai sus? Nu de alta dar pe wordpress.com nu se poate folosi google analytics.
Eu folosesc statcounter.com dar nu da toate aceste date.
Multumesc,
Laurentiu

BloggerIn February 22, 2010 at 8:45 pm

@Laurentiu Prodan – Din pacate in afara de Google Analytics nu stiu alta aplicatie care sa ofere acesti indicatori. Poate stie altcineva dintre cititorii blogului.

Vlad February 27, 2010 at 12:44 am

Pentru a obtine indicatori cat mai precisi si mai diversificati, serverul care ofera acesti indicatori (gratis sau cu plata) are nevoie de anumite date de pe site, acest lucru se face prin intermediul scripturilor din site. Este logic ca atunci cand aceste scripturi nu pot fi adaugate in codul sursa sa nu se poata efectua analiza datelor si ulterior transpunearea acestora in grafice. In concluzie sunt sigur ca nu exista o astfel de aplicatie sau site care sa ofere astfel de indicatori, dar daca exista va rog sa ma corectati sa nu ma fac de rusine.

silavaracald March 13, 2010 at 6:29 pm

N sunt o înrăită a statisticilor, dar trebuie să recunosc că la sfârşitul zilei mă mai uit şi eu să văd ce şi cum… :)

BloggerIn March 13, 2010 at 6:56 pm

@silavaracald – Cred ca toti facem asta :)

Ovi May 15, 2010 at 10:14 pm

Interesante si folositoare informatiile,mai ales pentru ca sunt la inceput.

Marian S. August 18, 2011 at 11:57 pm

O informatie utila. Ai dreptate in legatura cu monitorizarea dar sa nu uitam ca articolele sunt pentru cititori ci nu pentru seo (motoare de cautare) .

Leave a Comment

{ 3 trackbacks }

Previous post:

Next post: